"Укрзалізниці" не компенсують перевезення пільгових пасажирів, тільки Міносвіти заборгувало компанії 1 млрд грн. І у УЗ є план, як змінити цю ситуацію. Про це розповів голова "Укрзалізниці" Володимир Жмак у програмі "Україна з Тиграном Мартиросяном" на телеканалі Україна 24.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗа його словами, Пасажирські перевезення є збитковими для компанії, і витрати на них «Укрзалізниця» фінансує за рахунок вантажних.
"Пасажирські перевезення дотовані в усьому світі, а у нас держава за це не доплачує і УЗ доводиться за рахунок вантажоперевезень фінансувати частину перевезень пасажирських", - пояснив Жмак.
На його думку, ситуацію з пасажирськими перевезеннями необхідно змінювати, адже на сьогодні заборгованість перед УЗ за перевезення пільгових пасажирів перевищує 2 млрд грн.
"Крім того, що ми не отримуємо ніяких дотацій, нам ще й не компенсують перевезення пільгових пасажирів. На сьогоднішній день заборгованість тільки Міністерства освіти і науки перед УЗ мільярд грн. Заборгованість місцевих бюджетів за перевезення пільгових пасажирів приміськими поїздами становить ще майже 1 млрд грн", - розповів Жмак.
Рішення глава УЗ бачить в прямих договорах, які компанія укладатиме з місцевою владою.
"Ми хочемо, щоб Пасажирські перевезення стали самоокупними. Как?.. Хочемо вийти на прямі публічні договори на перевезення пасажирів з органами центральної влади та з органами місцевої влади, з великими великими заводами, підприємствами, які зацікавлені в акуратному пунктуальному прибутті на роботу своїх співробітників. І ми будемо використовувати принцип пряника: якщо у вас з нами є договір, Ви отримаєте нову модернізовану електричку, чисту, акуратну, з усіма умовами перевезення. Якщо у вас немає з нами договору - то за залишковим принципом будемо надавати вам електрички Ризького заводу 1976 року", - пояснив Жмак.
Раніше Володимир Жмак повідомляв, що в 2021 році "Укрзалізниця" буде розділена на 4 компанії (Вантажоперевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура і виробництво), а непрофільні активи (медзаклади, санаторії, спортивні споруди) будуть виставлені на продаж або передані в концесію.
У той же час економіст Борис Кушнірук зазначав, що "Укрзалізниця" стане привабливою для інвестора тільки після поділу на окремі бізнеси збиткових пасажирських перевезень і прибуткових вантажних. На його думку, проведення реформи "Укрзалізниці" сприятиме підвищенню ефективності залізничних перевезень.