Ініціатива Міністерства економіки та міністерства інфраструктури скоротити термін експлуатації спеціальних вантажних вагонів спричинить на ринку дефіцит особливого рухомого складу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЦе може призвести до зривів поставок продукції. Тож потрібно пом’якшити вимоги, які висувають міністерства. З таким закликом звернулася до глави Міністерства економіки Ігоря Петрашко Асоціація «Укрметалургпром» у своєму відкритому листі.
«Граничні строки спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються. Це призведе до суттєвого скорочення їх кількості. З експлуатації буде виведено 1620 одиниць обкотишовозів, а це 34% доступного парку. Цей спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. Важко поповнити баланс вагонів, що вибувають, через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де такі вагони можуть бути використані», - сказано у листі.
Дефіцит спеціальних вагонів може призвести до зривів відгрузки продукції. Тому в «Укрметалургпромі» просять Мінекономіки додатково ще раз опрацювати питання граничних строків для спеціалізованих вантажних вагонів.
Ще одну загрозу, на переконання промисловців, несе викладена у проекті наказу вимога обов’язково здійснювати продовження строку служби вантажних вагонів кожні три роки, причому тільки після проведення капітального ремонту.
«Це несе в собі значні ризики тривалого узгодження технічних умов, необхідних для проведення таких ремонтів (зазвичай ТУ для напіввагонів виконують на 10-11 років). Це призведе до неможливості експлуатації значної кількості рухомого складу, який буде знаходитись у межах дозволених граничних строків. Доцільніше було б здійснювати продовження терміну служби усіх типів вагонів після капітального ремонту (КР) або капітального ремонту з продовженням строку (КРП) терміном до 5 років», - вказують у Асоціації.
Нагадаємо, Державна регуляторна служба (ДРС) не погодила проект наказу, яким Мінінфраструктури збиралося значно скоротити термін експлуатації вантажних вагонів, що призвело б до шаленого дефіциту майже всіх видів вантажних вагонів.
Проте Ігор Петрашко на початку грудня скликав закрите засідання, на якому збирався у ручному режимі, без представників промисловості і бізнесу, заблокувати рішення Державної регуляторної служби. В результаті з’явився альтернативний проект наказу, в якому вимоги бізнесу та УЗ були враховані лише частково.
Раніше президент Асоціації "Укрвідтранс", в яку входять оператори вантажних ж/д перевезень, Наталя Петриченко заявила, що намір Мінінфраструктури скоротити термін експлуатації вантажних вагонів порушує європейські директиви.