Ініціатива Міністерства економіки списувати залізничні вагони за віком експлуатації призведе до дефіциту спецвагонів та може зупинити «Велике будівництво». Про це заявив генеральний директор гірничодобувної компанії "Юнігран" Сергій Диняк.

«Є спеціальні вагони, наприклад, хоппер-дозатор, думпкар. Ці вагони з 90-го року не випускалися, ми в цьому році перших 15 нових купили. Якщо обмежать рух цих вагонів, це ще більше обмежить перевезення нерудних матеріалів. Тому що там, де будуються нові дороги, немає підвищених колій для вивантаження. А саме думпкар завантажується на дві сторони на зниженій колії. І це дозволяє приймати вантажі», - розповів Диняк.

За його словами, думпкарні вагони є у приватних компаній і частково у державних. Але якщо УЗ цілком придатні до використання вагони спишуть, це викличе їх значний дефіцит на ринку перевезень.

«Якщо вони (Мінекономіки – Ред.) не дадуть продовжити термін експлуатації вагонів, то однозначно із парка зникне порядка 5 тисяч спецвагонів», - пояснив Диняк.

Дефіцит спецвагонів призведе до серйозних проблем з реалізацією проекту «Велике будівництво», адже переважна більшість матеріалів для нього доставляється залізницею в таких вагонах.

Популярні новини зараз

Михайло Поплавький запропонував змінити гімн "Ще не вмерла України...." на свою пісню, земляки сміються: "Ваша пісня і так гімно"

Злата Огнєвіч зняла ліфчик перед фіналом "Холостячки", щоб познайомити зі своїми "ріднулечками": "Так грайливо"

Оля Полякова зізналася, навіщо зайняла місце Тіни Кароль на "Голос країни": "Хочу додати..."

Не дарма стирчаcті соски засвітила: Ріанна отримала звання національного героя

Показати ще

«Без залізничної доставки плани по великому будівництву не можна буде виконати. Вагонів не вистачатиме. Друга проблема – що коли ці вагони спишуть, різко виростуть ставки на оренду тих вагонів, що залишаться. Це говорить про те, що здорожчає сама вартість самого будівництва», - підсумував експерт.

Нагадаємо, минулого року Державна регуляторна служба (ДРС) не погодила проект наказу, яким Міністерство економіки збиралося скоротити термін експлуатації вантажних вагонів. Але міністр економіки Ігор Петрашко на початку грудня скликав закрите засідання, на якому збирався у ручному режимі, без представників промисловості і бізнесу, заблокувати рішення Державної регуляторної служби. В результаті з’явився альтернативний проект наказу, в якому вимоги бізнесу та УЗ були враховані лише частково.

Натомість промисловці знову звернулися до Мінекономіки з листом і закликали відмовитися від ідеї списувати вагони за віком, адже це спричинить на ринку дефіцит особливого рухомого складу, призведе до зривів поставок продукції і її подорожчання.