На обсязі доходів від вантажних перевезень у 2020 році позначився фактор великої частки у перевезеннях позакласових вантажів, тариф на перевезення яких значно менший за економічно обґрунтований.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПідкреслимо, що Укрзалізниця вже ініціювала в Міністерстві інфраструктури України перенесення позакласових вантажів у 1 клас. Йдеться про лібералізацію тарифоутворення у вантажних перевезеннях та необхідність позбуватися атавізмів, які існують з радянських часів, коли вантажі розбиваються на класи. Класифікатор визначає, який коефіцієнт додається до тарифу. Логіка такого поділу полягала в тому, що тариф на перевезення вантажів залежав від його вартості, що не є актуальним в умовах ринкової економіки.
У поточному ж році компанія планує перевезти 314 млн тонн вантажів, що майже на 3% більше показника 2020 року, а перевезення за підсумками четвертого кварталу 2020 року перевищили показники аналогічних періодів 2018 та 2019 років.
Нагадаємо, що, за словами голови правління АТ «Укрзалізниця» Володимира Жмака, компанія планує у квітні 2021 року запропонувати ринку єдиний логістичний тариф на вантажні перевезення залізницею.