Несподіване звільнення Володимира Жмака з посади голови правління АТ "Укрзалізниця" і подальша Кадрова чехарда потрібна наглядовій раді компанії для того, щоб відвернути увагу громадськості від своїх зарплат, що перевищують належні за законом в десятки разів.

Також Володимир Жмак може стати тим самим "винним", на якого повісять всі збитки і фінансові невдачі УЗ, до яких він не має ніякого відношення. Про це йдеться в матеріалі «ігри в монополії: за що звільнили главу УЗ і хто заважає реформі компанії» на РБК.

Замість реальної реформи і трансформації компанії Наглядова рада і частина політикуму, явно має свій інтерес в галузі, зробили винним у всіх невдачах нове керівництво компанії. Але відповіді, хто довів компанію до збитків ще до приходу Жмака і чому Наглядова Рада дозволила цьому статися, як і раніше немає, йдеться в матеріалі.

"Без особливих зволікань знявши з посади голову правління УЗ, критики і опоненти всередині компанії можуть повісити на нього прорахунки і невдачі, до яких він відношення не мав. Мова про той самий період - з 2017 по 2020 роки, в якому якраз і повинна розібратися ТСК Ради», - вказує видання.

На думку журналістів, знайшовши винного в особі вже екс-глави компанії, Наглядова Рада зможе перекласти і свою відповідальність за фінансові невдачі УЗ. А заодно-і відвернути увагу від захмарних за українськими мірками зарплат у наглядовій раді УЗ, які вищі, ніж належні їм за законом, і фактично є неправомірними.

Популярні новини зараз
Хто заслужив на пенсію майже 10 000 грн: нова формула ПФУ наповнить вашу кишеню грошима За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку
Показати ще

"Зарплати деяких членів Наглядової ради УЗ не вписуються в нормативи, встановлені урядом. Наприклад, член наглядової ради Адомас Аудіцкас задекларував щомісячний дохід у сумі 412,5 тисяч гривень (Лютий 2020 року), а Сергій Лещенко та Олег Журавльов – 332 тисячі гривень (Лютий 2021 року). Їх зарплата, згідно з постановою Кабміну, не може перевищувати 22 середніх окладу працівників галузі. Але середньомісячна зарплата працівника УЗ становила 12,5 тисяч гривень у січні 2020 року та 11,3 тисяч гривень у січні 2021 року. Тобто, у випадку з Аудіцкасом перевищення становить 33 рази, у випадку з Лещенком і Журавльовим – 29,3 рази», - порахували у виданні.

Ще одне спірне фінансове рішення Наглядової ради-відмова від продовження кредитного договору з ЄБРР на будівництво та оновлення вагонного парку, про що раніше повідомляв екс-директор з розвитку УЗ Андрій Рязанцев. Тоді Наглядова Рада не просто залишила УЗ без коштів на закупівлю нових вагонів, а й змусила державу сплатити банку 85 млн гривень комісії за невикористаний кредит, нагадали в РБК.

Джерела видання в транспортній галузі допускають, що кадрові перестановки в УЗ на цьому не закінчаться. Згодом буде оголошено конкурс на вакансію голови правління, але ця процедура, як уже нерідко бувало, може затягнутися на невизначений час.

Як відомо, Кабінет міністрів за поданням Наглядової ради УЗ звільнив Володимира Жмака із займаної посади. Таким чином, за два роки УЗ вже чотири рази переживала зміну керівництва компанії. У той же час прем'єр Денис Шмигаль дав доручення Тимчасової слідчої комісії ВР підготувати звіт про діяльність Наглядової ради компанії в 2017-2020 році.

Політолог Кирило Сазонов заявив, що наглядова рада звільнила Жмака, тому що реформи, які він запропонував, виявилися невигідні членам наглядової ради. У свою чергу народний депутат, член тимчасової слідчої комісії ВР з Укрзалізниці Костянтин Бондарєв заявив, що члени Наглядової ради отримують по 300 тисяч гривень зарплати, але не мають ніякого плану реформ і місяцями взагалі не з'являються в Україні. Тому необхідно підняти питання про розформування Наглядової ради в цьому складі, і створення нового.