Проект Закону № 3091 «Про державний екологічний контроль» викликає дуже серйозне занепокоєння у всіх без винятку промислових галузей, оскільки його реалізація призведе до зростання додаткового тиску на бізнес, підвищення корупційних ризиків і порушення балансу прав та обов’язків між бізнесом та контролюючим органом. Проєкт не може бути прийнятий у поточному вигляді і повинен бути доопрацьований.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це йдеться у відкритому листі у відкритому листі до голови Верховної Ради Дмитра Разумкова, а також до голів депутатських фракцій та керівників профільних комітетів і відомства.
Підписали листа представники фактично всіх промислових галузей: ОП «Укрметалургпром», «Федерації металургів України», Асоціації «Укрцемент», НПА «Укркокс», Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції «УкрФА», Союзу хіміків України та АПСП «Скло України».
Промисловці нагадують: первинно Закон було прийнято з метою єдиного узгодженого правового поля, яке регулюватиме порядок проведення контрольних перевірок різних видів фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання. Але нова версія проекту фактично встановлює повністю новий, відмінний від базових принципів та засад, механізм здійснення контролю у сфері екології.
«Положення законопроєкту спрощують процедуру проведення контрольних заходів та нівелюють діючі запобіжників, що спрямовані на захист від ймовірного зловживання контролюючими органами своїми повноваженнями», - вказується у листі.
Зокрема, застосування такої діючої у чинному законодавстві підстави, як «звернення фізичної особи», згідно з новим проектом не вимагатиме належного документального підтвердження та обґрунтування. А фізична особа не нестиме жодної відповідальності за безпідставне звернення.
При цьому позапланові перевірки за зверненням фізичних осіб, органів місцевого самоврядування та громадських організацій пропонується проводити без будь-якого погодження з іншими органами державної влади та без належної перевірки обґрунтованості підстав для проведення таких перевірок.
«Отже, є очевидною побудова зручної корупційної схеми. За нею інспектор Державної екологічної інспекції (ДЕІ) працює разом з фізичною особою, яка, за вказівкою інспектора, звертається з повідомленням про порушення екологічного законодавства конкретним суб’єктом господарювання. А, в поєднанні зі значними розмірами штрафів та безумовним обов’язком суб’єктів господарювання допускати інспекторів до перевірок, це стає безвідмовним способом тероризування суб’єктів господарювання», - попереджають промисловці.
Нагадаємо, раніше президент Професійної асоціації екологів України Людмила Циганок заявила, що проєкт закону №3091 розбалансований в бік необмежених можливостей інспектора. Він максимально розширює повноваження контролюючого органу у умовах тотальної корупції, тому має бути доопрацьований.
Колишній т.в.о. голови державної екологічної інспекції Єгор Фірсов також заявив, що у законопроекті про екоінспекцію мають бути передбачені запобіжники, інакше чиновники будуть зловживати своїми повноваженнями.