Компанія «Укрзалізниця» - багаторічний банкрут, де за рахунок вантажних перевезень дотуються збиткові пасажирські. Тому потрібно змінювати не лише керівництво УЗ, але й керівників усіх ланок. Про це заявив президент Володимир Зеленський на прес-конференції 20 травня.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«Ви знаєте, є напрямок «карго» (вантажні перевезення – Ред.) , є пасажирський. Ми розуміємо, що квитки на поїзди на пасажирські не можуть коштувати так мало, як говорить керівництво. Тож є дотації - для того, щоб це дійсно не дуже сильно впливало на ціну», - пояснив президент.
За його словами, банкрутство УЗ пов’язане передусім з великою кількістю кредитів, взятих під високі відсотки, та нездатністю керівництва навести порядок у роботі компанії.
«УЗ має кредитну заборгованість в сотні мільйонів доларів. Просто сотні! Вони брали кредити до мене, при мені цього не було – 100, 200, 300 млн. доларів під 10-12%. На цьому заробляла та чи інша «прокладка», яка йде між банком та УЗ. Тому одна з причин банкрутства УЗ – через те, що накопичилось кредитів дуже з високою ставкою», - заявив Зеленський.
Він запевнив, що влада робить усе можливе, щоб змінити керівництво компанії, але цього мало.
«Ми змінюємо, тиснемо, щоб змінити керівництво УЗ. Але це (неефективна робота – Ред.) буде постійно, поки не прийде керівник, який змінить всі ланки – починаючи з вищої, середньої до нижчої. Тому що це окрема історія», - резюмував президент, додавши, що УЗ необхідно розвивати партнерство з реальними приватними інвесторами.
Нагадаємо, раніше керівника УЗ Івана Юрика ЗМІ звинуватили в тому, що компанія переплачує на відсотках по кредиту. Так, влітку компанія заявила, що реструктуризувала борг перед російським «Сбербанком», проте інформації щодо процентних ставок Юрик не озвучував. Реально ж ставка по кредиту залишилася на рівні в 12%, в той час як реальна ринкова ставка становила 5% річних. Таким чином, компанія заплатила банку 25 млн доларів відсотків замість 14 мільйонів.
Як відомо, 2020 рік «Укрзалізниця» закінчила зі збитком в 11,9 млрд грн. При цьому на вантажних перевезеннях компанія заробила близько 70 мільярдів гривень.