Українські ГЗК через це можуть призупинити роботу, що означає падіння доходів до бюджетів усіх рівнів. Про це заявив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Перш за все, постраждають самі порти - вони позбудуться більшої частини своїх доходів, які отримують від перевалки залізної руди. Адже в Порті Южному вже зараз не найсприятливіша ситуація: через зменшення вантажної бази цей порт вже показав збитки в 1 кварталі 2021 року в сумі 50 мільйонів гривень. Тоді як всі попередні періоди був досить значний прибуток. Якщо вони втратять ще й обсяг перевалки залізної руди, який у них зараз є, то це будуть додатково дуже великі втрати. Не може йти мова про виплату премій працівникам", - розповів Гусак.
Також, за його словами, у разі зупинки відвантаження залізорудної сировини (ЗРС) на експорт дуже сильно втратить Укрзалізниця.
"Мова може йти про втрату до 3 мільйонів тонн вантажу на місяць, а це в районі 10% вантажного обороту всієї Укрзалізниці. Фінансові втрати УЗ можуть становити до півмільярда гривень на місяць! Це при тому, що у нас минулого року збитки Укрзалізниці склали 12 мільярдів гривень. Якщо така ситуація трапиться, то, напевно, це означатиме фінансовий колапс Укрзалізниці», - попередив Гусак.
Що стосується українських гірничо-збагачувальних комбінатів, то вони не зможуть відвантажувати свою продукцію, а відповідно - отримувати за неї гроші і виплачувати податки. Відповідно, втратять бюджети всіх рівнів. При цьому рішення поточної ситуації є, і воно досить просте, впевнений Гусак.
"Ситуацію можна вирішити, і рішення дуже просте: українські порти відвантажують українську продукцію, яку перевозить Укрзалізниця. І це рішення має бути прийнято якомога швидше", - резюмував експерт.
Нагадаємо, раніше стало відомо, що глава порту «Південний» Сергій Ковшар виписав собі з початку року премій на півтора мільйона гривень. Найбільшу премію, у розмірі понад 300 тисяч грн, він оформив собі в січні 2021 року.