Відповідно, Державний порт заробить більше грошей, і заплатить більше податків до бюджетів усіх рівнів. Хоча для ГЗК новина швидше погана, так як вартість перевалки збільшилася на 30%. Про це повідомив народний депутат України Муса Магомедов.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Добре, що вдалося домовитися, і перевалка відновлена. І добре, що збільшений обсяг, який буде проходити через державний порт Південний. Це означає, що державний порт буде заробляти", - заявив Магомедов в ефірі телеканалу "Україна 24".
Також він висловив переконання, що діями екс-керівництва порту «Південний» повинні займатися правоохоронці і Антимонопольний комітет, адже воно, вступивши в змову з приватним портом, свідомо заганяло в збитки колись прибуткове державне підприємство.
"Минуле керівництво порту примудрилося за півроку роботи заробити збитки. Притому, що рік тому воно мало 500 з гаком мільйонів прибутку. Чому? Тому що частина потоку було перенаправлено на приватний порт. Ось тут питання до керівництва порту, і відповідні органи повинні перевірити, чому це відбувалося. Антимонопольний комітет повинен перевірити на предмет узгодженості дій. І після цього, я думаю, ми отримаємо відповіді на ці питання», - резюмував Магомедов.
Як відомо, наприкінці травня міністр інфраструктури Олександр Кубраков звільнив попереднього в. о. директора порту Сергія Ковшара. Це сталося після гучного скандалу навколо монопольної змови двох портів- "Південний" і "ТИС" проти вітчизняних ГЗК і "Укрзалізниці", через що в Україні в травні фактично зупинилася перевалка руди на експорт. Ковшар вимагав від ГЗК розподілити обсяг перевалки порівну між обома портами, тобто фактично дарував приватному порту своїх клієнтів. При тому, що "Південний" порт може самостійно здійснити такі обсяги перевалки, а його збитки в 2021 році вже склали понад 50 млн гривень.
Промисловці звернулися до Міністра з проханням розібратися в ситуації, де явно має місце монопольна змова. Кубраков відреагував миттєво: звільнив Ковшара і анонсував антикорупційну чистку в підзвітних галузях.
На місце Ковшара був призначений Олександр Олійник, який раніше вже працював в "Південному". Відразу ж був підписаний новий договір з ГЗК, за умовами якого вони зобов'язуються щомісяця перевалювати через порт мінімум 1,2 млн тонн вантажів на місяць, а тариф на перевалку зростає на 33% - з 4 до 5,3 долара за тонну.