Як повідомляє Центр інформації УПЦ з посиланням на портал «Православная жизнь», про це розповів ректор Київських духовних шкіл єпископ Сильвестр (Стойчев).
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«Може виникнути нерозуміння значення цього свята, якщо розглядати його просто як свято, яке відноситься тільки до Іоанна Хрестителя. І зовсім в іншому світлі постане його народження в зв'язку з іншим Народженням - Різдвом Господа нашого Ісуса Христа.
Після явлення архангела Гавриїла священику Захарії з обіцянкою про народження сина, євангеліст Лука розповідає про Благовіщення. Він сповіщає Діву Марію: «Ось і Єлизавета, родичка Твоя, яку називають неплідною і вона зачала сина в старості своїй, і їй вже шостий місяць» (Лк. 1: 36). Отже, два сина, два хлопчика, два різдва: предтечі і Місії, Пророка і Господа, Проповідника покаяння і Спасителя світу», - пояснив єпископ Сильвестр.
Владика розповів про служіння Іоанна Пророка: «Викриття гріхів, заклик до покаяння, і перш за все, проповідь майбутнього Месії». «Іісус Христос називає Іоанна пророком, і більше пророка. Тому що всі старозавітні пророки очікували Месію, пророцтвами про нього, але тільки Іоанну судилося бути свідком і учасником приходу Месії. І це робить Іоанна більшим за пророка, тому що він побачив результат своїх пророцтв», - сказав він.
Ректор КДАіС нагадав, що всі свята, все богослужіння, всі священнодійства дають можливість через участь в них отримати очищення, «і в цьому очищенні отримати моральне повчання і керівництво до життя».
«Для християн, що живуть дві тисячі років після святого Іоанна Хрестителя, його образ, його особистість, його служіння не повинні бути лише тільки історією. З давніх-давен, святий Іоанн Предтеча церковними авторами величався земним ангелом, тобто людиною, яка живе життям рівним досконалості ангелів. Це високий ідеал. Кожен повинен прагнути наслідувати тим святим, яких вшановуємо, наслідувати хоча б деяким їх рисам», - підсумував єпископ Сильвестр.