Перш ніж пропонувати чергове підвищення тарифів на вантажоперевезення, необхідно провести давно назрілу реформу «Укрзалізниці», а не перекладати фінансові проблеми компанії на бізнес.

Про це заявив гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

«Викликає настороженість бажання якось змінити тарифи, причому в бік підвищення, грунтуючись на нинішньому тарифному керівництві і нинішньої моделі УЗ, яка давно застаріла. Ми неодноразово говорили про те, що все - таки необхідно завершити реформу УЗ - яка передбачена і життєвою необхідністю, і європейськими зобов'язаннями України, і здоровим глуздом», - сказав Гусак.

Він нагадав, що в рамках реформи повинна бути проведена реорганізація УЗ з поділом на декількох операторів. Насамперед, на оператора інфраструктури, оператора пасажирських перевезень та оператора вантажних перевезень. І лише потім потрібно піднімати питання тарифоутворення.

"Там, де це можливо, тарифи будуть регулюватися ринком, перш за все в сегменті вантажних перевезень, де можлива конкуренція. Ну і окремо, після реформування і після виділення оператора інфраструктури в окрему компанію, завдяки чому чітко стануть зрозумілі і витрати, і ефективність різних станцій, різних ділянок залізничної колії. Тоді тільки можна вести мову про тарифи», - пояснив Гусак.

Популярні новини зараз
В Україні пенсіонерам підготували надбавку у 2 тисячі: у кого зростуть виплати Майже по 7 грн за кіловат: українцям назвали дату зростання тарифу на світло Скандальний експерт пропонує відправити на фронт мільйон "мужиків з автоматами": "Необхідну кількість голів" В Україні приймають заявки на нову фінансову допомогу: хто може отримати понад 11 тисяч гривень
Показати ще

За його словами, зараз же складається враження, що необхідною реформою УЗ ніхто не хоче займатися – ні наглядова рада, ні нинішнє правління. Замість цього вони намагаються в черговий раз підвищити тарифи.

Він також нагадав, що за останні кілька років УЗ втратила значний обсяг вантажоперевезень, перш за все, через те що бізнес шукає альтернативні, більш прийнятні шляхи доставки своїх вантажів. На його думку, нове підвищення тарифів на ж\д перевезення лише посилить цю негативну для УЗ тенденцію.

«За останні кілька років УЗ втратила 30-40 мільйонів вантажоперевезень. Це приблизно 10%. І це не через економічний спад, тому що потенційні клієнти УЗ переходять на альтернативні види транспорту, насамперед на автомобільний. За цей же період автомобільні перевезення в Україні зросли на 20-30 %. Клієнти просто біжать з УЗ. Безумовно, кожне нове підвищення тарифів - це чергова втрата вантажопотоку, це чергова втрата доходів», - підкреслив Гусак.

Нагадаємо, раніше народний депутат, член Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв заявив, що стан залізниці критичний, а експлуатація окремих ділянок вже небезпечна. На його думку, без реформування "Укрзалізниці" кількість аварій на залізниці зростатиме.

У свою чергу депутат Олексій Устенко вважає, що проблеми «Укрзалізниці» можна вирішити тільки шляхом реформування компанії та впровадження зрозумілої кадрової політики.