Європейська Бізнес Асоціація не підтримує проєкт наказу Мінінфраструктури України щодо підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення. На переконання Асоціації, підвищення собівартості перевезень матиме катастрофічні наслідки для вугільної та енергетичної галузей, проте аж ніяк не вирішить проблеми в УЗ. Про це йдеться у заяві, розміщеній на сайті ЄБА.

«Система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду, а не точкового підвищення. Для цього необхідно здійснити реорганізацію УЗ, що вже передбачено у проєкті Закону «Про залізничний транспорт», який потребує щонайшвидшого прийняття», - підкреслюється у заяві.

За підрахунками Асоціації, підвищення тарифів призведе до зростання тарифного навантаження на бізнес в цілому на 10,1 млрд грн щорічно, а витрати підприємств, наприклад, паливно-енергетичного комплексу, потенційно зростуть на більш ніж 30%, або 2 млрд грн щорічно.

«Таке підвищення матиме катастрофічні наслідки для вугільної та енергетичної галузей, в яких значна кількість підприємств на даний момент збиткові або дотаційні і знаходяться у скрутному фінансовому становищі. Суттєво постраждає будівельна і цементна галузь», - пояснюють у Асоціації.

В ЄБА нагадують: зростання тарифів не було передбачено Консолідованим фінансовим планом Укрзалізниці на 2021 рік і не є обґрунтованим, а у Пояснювальній записці до проєкту відсутній розрахунок собівартості перевезень по видам вантажів.

Популярні новини зараз

Ціни на бензин в Україні значно впали: 44 копійки економії на кожному літрі

Захист природи або гаманця? Українці з секонд-хендами б'ють рекорди і стали наймоднішими в Європі

Соняшникова олія знову подорожчає для українців: експерти назвали причини

У Зеленського замовили 2 електрокари на мільйони перед опалювальним сезоном: "Хто буде возити свою ж*опу на такій красуні?"

Показати ще

«Укрзалізниця розраховує, у випадку впровадження проєкту, отримати близько 10-12 млрд грн сукупно за 2021 та 2022 роки. Проте представники бізнесу переконані, що ці показники суттєво завищені. Так, частина вантажів, для яких планується індексація (зокрема щебінь, пісок, шлаки, будівельні вантажі, зерно), переорієнтуються на автотранспорт. Це, з одного боку, не дасть УЗ отримати очікуваний рівень надходжень. А з іншого - істотно збільшить навантаження на автодороги, що в свою чергу потенційно призведе до погіршення якість дорожнього покриття», - попереджають у Асоціації.

Там також нагадали, що однією з ключових проблем Укрзалізниці є збитковість пасажирських перевезень, у той час як вантажні перевезення є високорентабельними.

«Європейська Бізнес Асоціація вкотре наголошує на важливості прогнозованості та прозорості в країні. Будь-які підвищення тарифі бізнес закладає в бюджет заздалегідь, тож заслуговує на те, щоб розуміти, що буде мати місце через рік, два, три та більше. Крім того, потрібно розуміння, куди планується спрямовувати кошти від підвищення та чому саме прозорий бізнес намагаються постійно притискати до стіни», - резюмували в Асоціації та закликали прем’єра та міністра інфраструктури створити робочу групу, яка б опрацювала альтернативні способи покращення фінансового результату Укрзалізниці, у тому числі оптимізацію витрат, зменшення непрофільного оподаткування та скорочення збитковості пасажирських перевезень.

Раніше народний депутат України Михайло Цимбалюк заявив, що через неефективне управління, відсутність реформи та тотальну корупцію Укрзалізниця втрачає мільярди гривень. Тож доки компанія не буде реформована, будь-яке підвищення тарифів не покращить ситуацію на підприємстві.