Оскільки наразі цей вид перевезень є для УЗ рентабельним, і не представлено жодного економічного обгрунтування цього підвищення, та його впливу на економіку України. Про це йдеться у відкритому листі до президента Володимира Зеленського від Українського національного Комітету міжнародної торгової палати.

Як сказано у листі, Міністерство інфраструктури не надало жодної оцінки того, як підвищення тарифу вплине на інші галузі економіки України та подальші бюджетні надходження. Тим часом, згідно з наявними аналізами, ухвалення Наказу у поточній редакції матиме вкрай негативний вплив на ринок залізничних перевезень і цілі галузі економіки України та призведе до зниження надходжень до держбюджету України.

«Проєкт Наказу не може бути підтриманий, оскільки рентабельність вантажних перевезень знаходиться на досить високому рівні і складає понад 25% у 2О16-2О2О роках. Це більше, ніж у сусідніх країнах, які конкурують з українською продукцією на зарубіжних ринках. До того ж, відсутнє економічне обґрунтування для підвищення тарифів за окремими категоріями - УЗ не надала об’єктивних розрахунків, які б відображали собівартість перевезення окремих вантажів з огляду на особливості їх перевезення (маршрутні, групові чи повагонні відправлення)», - наголошується у листі.

На переконання ICC Ukraine, першочергово влада має вирішити проблему збитковості пасажирських перевезень (за перiод 2015-2020 рр. збитки склали 64 млрд грн), розділити УЗ на функціональні підрозділи, скасувати податок на землю під залізничною колією, розібратися х непрофільними активами компанії та оптимізувати витрати.

«Підвищення тарифу порушує вимоги Постанови Кабміну N1392 вiд 16.12.2009 та Наказу Мiнiнфраструкryри N782, якими встановлено: тарифи на залізничні вантажні перевезення підлягають перегляду у разі настання хоча б однієї з таких умов: рівень доходів від звичайної діяльності не забезпечує відшкодування поточних витрат, або не вистачає коштів на здійснення капітальних інвестицій. Проте згідно з офіційною звітністю У3, вантажні перевезення є прибутковими, тож потреби в підвищенні немає», - наголошують у ICC Ukraine.

Популярні новини зараз

Газ, дрова чи пелети: як українцям дешевше зігрітися взимку

Білосніжна Настя Каменських після загибелі батька вперше замислилася про нове кохання

Соняшникова олія знову подорожчає для українців: експерти назвали причини

Головне за ніч: новий "Азаров" в Україні, майбутня наречена в родині Кошового, ціни на м'ясо та овочі, зміни у Огнєвіч на Холостячцi

Показати ще

Як відомо, Мінінфраструктури хоче збільшити тариф на залізничні вантажні перевезення, досягши за два етапи підвищення у 30%. Натомість металурги заявили, що таке підвищення є категорично неприйнятним, адже промисловість України досі оговтується від наслідків спалаху коронавірусу у 2020 році. До того ж, цифри свідчать, що зростання тарифів відразу призводить до зниження об’ємів перевезень Укрзалізницею, а отже, від цього рішення не виграє ні бізнес, ні УЗ.

У свою чергу представники ПЕК заявили, що підвищення тарифів призведе до зростання вартості вугілля, а відповідно – до підвищення вартості комунальних послуг, а також призведе до скорочень персоналу.