З черговим наміром влади підвищити підвищити тарифи на вантажні перевезення залізницею має розібратись Антимонопольний комітет, адже підвищення необгрунтоване.

Про це написав економіст Борис Кушнірук в блозі на Лізі.

«Зараз урядовці кажуть про чергове 30-відсоткове підвищення тарифів на вантажні перевезення. Причому, вантажні перевезення — цілком прибутковий вид діяльності Укрзалізниці, а деякі види вантажних перевезень взагалі надприбуткові. Але репетування з цього приводу лунають постійно. Хоча Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував на непрозорості діяльності цієї компанії та непрозору систему її тарифоутворення», - написав Кушнірук.

На його думку, замість постійного підвищення тарифів на перевезення, влада мала б провести давно назрілу реформу «Укрзалізнці», що передбачає розділення її на кілька компаній за окремими видами діяльності, внаслідок чого, послуги з вантажних перевезень, які приносять компанії прибутки, були б відділені від збиткових пасажирських. Проте УЗ продовжує використовувати своє монопольне становище і необгрунтовано підвищувати тарифи для бізнесу.

«Абсурдність ситуації ще у тому, що послуги з локомотивної тяги є монопольними. Там Укрзалізниця може робити все що завгодно, жодним чином не забезпечуючи ні якість своїх послуг, ні обґрунтованість тарифів на них. У той же час вагонний парк вже знаходиться значною мірою у приватних руках, а тому неефективна діяльність «Укрзалізниці» та завищення її тарифів призводить до постійної втрати клієнтів», - наголосив Кушнірук.

Популярні новини зараз
Доведеться сидіти у темряві, навіть без відключень: українцям показали новий тариф на світло 17-річних українців терміново кличуть в ТЦК: що на них чекає Українцям можуть припинити соціальні виплати: кому треба поквапитись за новими правилами Дітям дадуть по 3000 гривень до Дня Святого Миколая: як отримати виплату
Показати ще

Через таку політику УЗ, за словами економіста вже втратила 20% вантажів, а держава недоотримала мільярди гривень доходів.

Як відомо, Міністерство інфраструктури ініціює підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення та скасування позакласних вантажів. Через це тарифи для перевізників виростуть на 30%. Проти цього рішення виступили експерти та бізнес: вони заявили, що відомство не представило жодних економічних обгрунтувань. Тим часом за останні десять років тарифи вже зросли на 195%, а перевезення в Україні наразі є високорентабельними.

Раніше екс-голова правління «Укрзалізниці» Володимир Жмак заявив, що питання тарифоутворення на послуги «Укрзалізниці» потрібно піднімати лише після того, як буде проведено повноцінну реформу компанії.

Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада має вирішити проблему відсутності професійного менеджменту в «Укрзалізниці» та подолати там корупцію, а не знову запроваджувати підвищення тарифів на вантажні перевезення.