З черговим наміром влади підвищити підвищити тарифи на вантажні перевезення залізницею має розібратись Антимонопольний комітет, адже підвищення необгрунтоване.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це написав економіст Борис Кушнірук в блозі на Лізі.
«Зараз урядовці кажуть про чергове 30-відсоткове підвищення тарифів на вантажні перевезення. Причому, вантажні перевезення — цілком прибутковий вид діяльності Укрзалізниці, а деякі види вантажних перевезень взагалі надприбуткові. Але репетування з цього приводу лунають постійно. Хоча Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував на непрозорості діяльності цієї компанії та непрозору систему її тарифоутворення», - написав Кушнірук.
На його думку, замість постійного підвищення тарифів на перевезення, влада мала б провести давно назрілу реформу «Укрзалізнці», що передбачає розділення її на кілька компаній за окремими видами діяльності, внаслідок чого, послуги з вантажних перевезень, які приносять компанії прибутки, були б відділені від збиткових пасажирських. Проте УЗ продовжує використовувати своє монопольне становище і необгрунтовано підвищувати тарифи для бізнесу.
«Абсурдність ситуації ще у тому, що послуги з локомотивної тяги є монопольними. Там Укрзалізниця може робити все що завгодно, жодним чином не забезпечуючи ні якість своїх послуг, ні обґрунтованість тарифів на них. У той же час вагонний парк вже знаходиться значною мірою у приватних руках, а тому неефективна діяльність «Укрзалізниці» та завищення її тарифів призводить до постійної втрати клієнтів», - наголосив Кушнірук.
Через таку політику УЗ, за словами економіста вже втратила 20% вантажів, а держава недоотримала мільярди гривень доходів.
Як відомо, Міністерство інфраструктури ініціює підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення та скасування позакласних вантажів. Через це тарифи для перевізників виростуть на 30%. Проти цього рішення виступили експерти та бізнес: вони заявили, що відомство не представило жодних економічних обгрунтувань. Тим часом за останні десять років тарифи вже зросли на 195%, а перевезення в Україні наразі є високорентабельними.
Раніше екс-голова правління «Укрзалізниці» Володимир Жмак заявив, що питання тарифоутворення на послуги «Укрзалізниці» потрібно піднімати лише після того, як буде проведено повноцінну реформу компанії.
Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада має вирішити проблему відсутності професійного менеджменту в «Укрзалізниці» та подолати там корупцію, а не знову запроваджувати підвищення тарифів на вантажні перевезення.