У разі, якщо побоювання металургів підтвердяться, і за 10 років Україна стане перед фактом дефіциту брухту, працювати на імпортному наші підприємства не зможуть, заявив Vesti.ua головний аналітик GMK-Center Андрій Тарасенко.

"У Росії діє мито на експорт брухту в розмірі 5%, але не менше €70 на тонну, в Індії – 20%. Російські та індійські компанії є головними конкурентами вітчизняних підприємств на експортних ринках. Тобто, доцільно створювати умови для вітчизняних компаній як мінімум не гірше, ніж це роблять наші країни-конкуренти. Також експортні мита є в Малайзії (15%), пар", - пояснив співрозмовник.

Він допускає, що повна заборона на експорт брухту може виявитися одним з дієвих варіантів.

"Група євродепутатів відстоює рішення про заборону експорту брухту з ЄС. Це більш ніж реально. Вже є механізм, який допоможе цього домогтися, так як ЄС рухається в бік заборони експорту відходів, а брухт класифікується в країнах Євросоюзу як відходи. При цьому ЄС-найбільший експортер брухту в світі. Тобто, наслідки цього рішення для світового ринку будуть дуже істотними. У такому випадку доведеться реагувати оперативно і приймати аналогічне рішення", – переконаний Тарасенко.

Він вказав, що в разі, якщо побоювання металургів підтвердяться, і через 5-10 років нестача брухту в Україні стане очевидною, працювати на імпортному брухті українські підприємства не зможуть, так як це ламає нашу експортно-орієнтовану бізнес-модель.

Популярні новини зараз

У листопаді вже випаде сніг і вдарить мороз, - Завальнюк

19-річна красуня вийшла заміж за 61-річного чоловіка: закохав у себе берцями

Сина легенди "Танців з зірками" Ілони Гвоздьової не захотіли лікувати без грошей: швидка їхала півтори години

Після скандалу в Києві Instasamka "присмокталася" до тіла в капюшоні: на це дивляться наші діти

Показати ще

"Не вийде працювати на імпортній сировині і продавати продукцію на експорт-так як ми будемо двічі нести транспортні витрати-спочатку на доставку сировини, потім на доставку готової продукції", - резюмував експерт.