Компанії необхідна реформа та інвестиції в модернізацію інфраструктури, інакше незабаром оборот вагонів стане і ще більше. Про це йдеться в аналітичному матеріалі «зупинка без вимоги: що відбувається з обігом вагонів на мережі Укрзалізниці» на сайті ЦТС.

За інформацією видання, незважаючи на прихід нового керівництва, в останні місяці оборот вантажних вагонів на залізниці знову виріс, що викликало масові скарги вантажовідправників.

"Минулого року бізнес з подивом зазначав, що вагони стали їхати швидше. Так, якщо в 2019 оборот вагона становив 8 діб, то в 2020 році ця цифра зменшилася до 7 діб. Але, за даними ЦТС, починаючи з травня 2021 року оборот вагонів почав зростати. І вже на кінець серпня склав 8,1 доби. Оборот зерновозів, за інформацією самої "Укрзалізниці", сьогодні вже становить 10,5-11 діб», - зазначають у ЦТС.

За їхніми прогнозами, вже восени ситуація на залізниці стане критичною, адже попит на вагони різко зросте у зв'язку зі збором врожаю зернових та їх експортом, а також опалювальним сезоном і піком перевезень вугілля. Причини цього як і раніше незмінні-дефіцит локомотивної тяги і поганий стан залізничної інфраструктури, в ремонт якої не інвестують десятиліттями.

Так за словами начальника відділу управління залізничним транспортом Групи «Ковальська» Андрія Асаулюка, проблему нестачі тяги може вирішити тільки УЗ – для цього потрібно відремонтувати несправні локомотиви і укомплектувати штат машиністів поїздів і їх помічників. У той же час, деякі учасники ринку відзначають: проект з впровадженням приватної тяги, який ніяк не почнеться вже другий рік, також міг би допомогти в поточній ситуації.

Популярні новини зараз
Непридатним до служби загрожує мобілізація: як оскаржити висновок ВЛК за новими правилами Українцям припинять подачу газу: газовики попередили про тимчасові ускладнення Повістка змусить йти до ТЦК, а не у суд: в ухилянтів відібрали останню лазівку Не врятує навіть бронь: чоловіків закликали готуватися – в окопах побувають усі
Показати ще

Що ж стосується стану інфраструктури, то воно вже не тільки причина істотного зниження швидкості руху на залізниці, а й загроза безпеці руху, що вже призводить до зростання кількості аварій.

«На сьогоднішній день прострочені капремонти і реконструкція на 9800 км шляхів, при тому, що загальна експлуатаційна протяжність головних шляхів мережі становить 22 тис.км (з урахуванням АР Крим і тимчасово окупованих територій на Донбасі. Без них показник становить 19,8 тис. км-ЦТС). Тобто в критичному стані знаходиться практично половина всієї залізничної інфраструктури«, - підкреслюють в ЦТС, і наводять дані» Укртрансбезпеки": вони свідчать, що за перше півріччя 2020 року на мережі УЗ сталося 56 аварій, а в 2021 році ця цифра збільшилася до 80 випадків.

Раніше член тимчасової слідчої комісії ВР з перевірки стану "Укрзалізниці «Костянтин Бондарєв повідомив, що згідно з висновками ТСК, через тотальну корупцію та неефективний менеджмент» Укрзалізниця" щорічно втрачає понад 10 млрд грн.

У свою чергу генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що мільярди прибутку «Укрзалізниці» від вантажних перевезень не спрямовуються на розвиток компанії, а витрачаються на утримання непрофільних активів і розкрадаються.