Помітні затримки залізничних цистерн на вузлових станціях «Укрзалізниці» спровокували локальні дефіцити ДП і вже призвели до зростання цін.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомили трейдери, які очікують імпортний ресурс, сайту enkorr.
За словами операторів ринку, проблема виникла зокрема через затримки повернення порожніх цистерн на територію країн-виробників.
"Білоруські вагони не підлягають терміновому поверненню, і за їх затримку не стягуються штрафи, тому УЗ після доставки палива покупцеві продовжує експлуатувати ці вагони всередині України», — нарікає один зі співрозмовників enkorr.
Крім того, через брак маневрових тепловозів на вузлових станціях велике скупчення як повних, так і порожніх цистерн. "Сьогодні велика затоварка спостерігається в Коростені, а з минулого тижня залишається проблема на Сході, де тривають перебої з поставками лукойлівського ресурсу, через неповернення порожніх вагонів УЗ назад на Волгоградський НПЗ»,-додає ще один трейдер.
Трейдери також відзначають, що терміни доставки по всіх дорогах УЗ критично збільшилися. «У нормальному режимі вагони з Коростеня на нафтобазу в Київській області доставлялися за 4 дні, сьогодні деякі партії йдуть до 30 днів. На нафтобазу в Хмельницькій області з Коростеня вагони приходили за 10 днів, зараз же цей шлях займає від 20-30 днів», — говорить великий оптовик.
Трейдери відзначають, що головною причиною сформованої напруги є активізація перевезень зерна аграріями і щебеню в рамках програми дорожнього будівництва, які знаходяться в пріоритеті УЗ. Ще одна причина кризи на залізниці-Кадрова неукомлектованность. "Це банальна нестача персоналу-когось скоротили, хтось звільнився через низькі зарплати, і виходить довезти нам паливо нікому", - кажуть гравці ринку.
В результаті перебої з постачанням ресурсу привели ринок до тями ажіотажу, і багато трейдерів міняли цінники по кілька разів на день.
Раніше стало відомо, що терміни обігу вагонів УЗ збільшилися, через що вантажовідправники не можуть вчасно доставити вантажі. За словами експертів ринку, компанії необхідна реформа та інвестиції в модернізацію інфраструктури, інакше незабаром терміни обороту вагонів стануть ще більше.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак заявив, що підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею призведе до падіння обсягів перевезень і УЗ замість очікуваного прибутку отримає збитки.