Програма оновлення вантажних вагонів, написана чиновниками УЗ і Мінтрансу - це афера на 106 мільярдів, тому що в основі цієї програми - абсолютно нелогічна і економічно необґрунтована ідея виводити з ладу вагони, які досягли певного віку, пише РБК.

«З наступного року хочуть списувати 42-річні піввагони, а до 2028-го знизити «планку» до 22 років експлуатації. Серед потенційних жертв реформи левова частка припадає на вагони, якісно відремонтовані за рахунок вантажовідправників і здатні справно служити ще десятки років», - пояснив експерт в ефірі телеканалу «Україна 24».

За його словами, в США термін життя вагонів - 50 років і більше, а в Європі взагалі не обмежують їх термін експлуатації. І це ніяк не впливає на якість перевезень в розвинених країнах, в той час як в Україні тільки за 2020 рік було зареєстровано 126 випадків сходу вагонів з рейок.

"Як у США і ЄС так виходить? Відповідь проста: жорсткий контроль випускаються на шляху складів і якісний ремонт як вагонів, так і шляхів. Саме ці і тільки ці заходи допоможуть навести порядок і в нашому залізничному господарстві", - упевнений Каленков.

Він нагадав, що єдиною країною, яка реалізувала списання вагонів за віком, була РФ. І там це було зроблено, щоб забезпечити мільярдними замовленнями вагоноремонтні заводи, які належать наближеним до Путіна олігархам.

Популярні новини зараз

Переможець "Холостячки" Андрій Задворний не повірив Златі Огнєвіч: "Жах, а не вибір"

Вдень - коп, а ввечері - охоронець: глава МВС Денис Монастирський вирішив проблему маленьких зарплат поліцейських

Донька Ніни Матвієнко Тоня розкрила правду про розлучення матері після 40 років подружнього життя: "Втомилися, хочуть самі пожити"

Зарослий жирком бік Ані Лорак виліз зі штанів, щоб привітатися з фанатами

Показати ще

"Якщо програму реалізують в Україні в нинішній редакції, неминуче виникне штучний дефіцит, що підвищить вартість користування вагонами як мінімум в 4 рази. Цю ціну заплатять вантажовідправники, втративши при цьому в конкурентоспроможності на світових ринках, і кінцевий споживач продукції, що перевозиться. А десятки мільярдів гривень, які таким чином хочуть вимити з реального бізнесу, будуть частково розкрадені чиновниками УЗ і впадуть на рахунки найбільш зацікавленої в цій афері сторони – власників вагонобудівних заводів, серед яких, до слова, є і російські бізнесмени», - підкреслив Каленков.

Нагадаємо, проект наказу зі списання вантажних вагонів, які досягли певного віку, опублікувало Міністерство інфраструктури України. Проти цього рішення виступили українські та міжнародні бізнес-асоціації: там заявили, що ініціатива створить колапс на українському ринку перевезень, адже одномоментно списати доведеться понад 50 тисяч вагонів. При цьому на закупівлю нових вагонів потрібно понад 100 мільярдів гривень, яких немає ні у бізнесу, ні у державної УЗ.

У свою чергу ЗМІ, проаналізувавши проект наказу, з'ясували, що займатися будівництвом нових вагонів будуть три заводи, які належать українським і російським олігархам.