Про це заявив президент ВП «Укрметалургпром» Олександр Каленков на прес-конференції, присвяченій ініціативі МІУ.

Він підкреслив: вантажовідправники згодні з тим, що парк вантажних вагонів необхідно оновлювати. Але одномоментне списання величезної кількості вагонів не вирішить проблему, а створить безліч нових. Тому рішення необхідно продумане і зважене.

«Але замість компромісного рішення відомство ініціювало абсолютно новий проект наказу. У ньому ми йдемо не по шляху Європи і розвинених країн, де немає ніякого обмеження на термін експлуатації вагоном, а по шляху РФ, яка встановлює просто граничний термін експлуатації вагона», - пояснив Каленков.

Він нагадав: у РФ це було зроблено тому, що президенту Володимиру Путіну потрібно особисто підтримати кілька конкретних корпорацій, щоб компенсувати їм виробництво військової техніки і дати їм відповідні замовлення.

"В Україні, на жаль, теж вирішили піти саме таким шляхом. Адже хто бенефіціари цього рішення-власники вагонобудівних заводів, яких всі знають. Це кілька людей всього в Україні. І ось таким чином хочуть створити їм попит більше ніж на 100 млрд. грн", - підкреслив Каленков.

Популярні новини зараз
Ціни на гречку досягли сезонного мінімуму: які цінники на полицях магазинів Головне за 2 жовтня: неправильні платіжки за газ, виправдання Потапа, вступ України до НАТО та нова комуналка Даша Кацуріна відверто розповіла про негативні сторони Дантеса: "У ліжку..." І Приват, і Ощад, і будь-який інший банк: українці ризикують залишитись без грошей, як врятуватися
Показати ще

Але поки кілька людей зароблятимуть, Економіка України постраждає - адже 100 мільярдів гривень будуть фактично виведені з економіки. Крім того, це рішення створює передумови для масштабної кризи в промисловості та аграрному секторі.

«Штучне обмеження терміну експлуатації вагонів створить дефіцит вагонів, а відповідно-колосально вплине на всю економічну систему. Тому що більша частина вантажів в Україні перевозиться саме залізничним транспортом. Дефіцит вагонів призведе до зривів поставок і перевезень, і до їх подорожчання. Це відіб'ється на кінцевих споживачах і на втраті конкурентоспроможності товар. У будь - якому випадку, це втрати економіки країни», - підкреслив Каленков.

Щоб уникнути подібної кризи, експерт закликав Міністерство інфраструктури, Міністерство економіки і Кабінет Міністрів України прислухатися до вантажовідправників і спільно напрацювати компромісний варіант наказу, який дозволить оновити рухомий склад УЗ без важких економічних наслідків.

Нагадаємо, проект наказу зі списання вантажних вагонів, які досягли певного віку, опублікувало Міністерство інфраструктури України. Проти цього рішення виступили українські та міжнародні бізнес-асоціації: там заявили, що ініціатива створить колапс на українському ринку перевезень.

У свою чергу економіст Борис Кушнірук нагадав, що вигоду від подібного списання отримають українські олігархи Ігор Коломойський і Сергій Тігіпко, яким в Україні належать вагонобудівні потужності.