Процес будівництва є цілком екологічним. Проєкт може стати прецедентом для подальшого розвитку інфраструктури і застосування золи у якості замінника традиційних будівельних матеріалів.

В 900-метровій ділянці дороги використано 300 тон сухої і вологої золи. Вартість проєкту склала 22 млн грн.

Золу застосовано як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті. В нижньому шарі-основі – 25% зволоженої золи. Тут її використано в якості замінника піску. В верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону – замість традиційного мінерального порошку. Зола значно дешевша, ніж цей порошок, тож з економічної точки зору «золошлакові» дороги є доцільні.

Будівництво відбувалося за підтримки науковців. Дорожній науково-дослідницький інститут ім. Шульгіна провів дослідження і випробовування золи у власній лабораторії. Вчені дійшли висновку, що асфальтобетони, виготовлені на основі золи винесення, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам. На основі рекомендацій інституту ім. Шульгіна інший державний інститут, «Укрдіпродор», розробив проєкт будівництва дороги.

«Ця дорога – наш «експериментальний зразок», який має показати, як можна ефективно утилізувати відходи вугільних станцій, будувати якісні та дешеві дороги та одночасно покращувати екологію, – зазначив генеральний директор ДТЕК Енерго Ільдар Салєєв. – ДТЕК Енерго – енергетичний бізнес, який зараз стає більш екологічним, ефективним та технологічним. Дорога із золошлаків – один із перших проєктів, що показують нашу трансформацію».

Популярні новини зараз
Ціни на ринках України злетіли до нового максимуму: рекордсмени яйця, сало та деякі овочі Гороскоп на тиждень з 3 по 9 жовтня: на усі знаки Зодіаку чекає важкий тиждень, але Овни та Водолії будуть на межі Екстрасенс Макс Гордєєв попередив про можливість повторного наступу окупантів на Харків: "Тримайтеся" Ціни на гречку досягли сезонного мінімуму: які цінники на полицях магазинів
Показати ще

Щороку в Україні утворюється 6-7 млн тон золошлакових відходів. В Європі до 92% золошлаків утилізується. В Україні поки зарано говорити про такі цифри, однак золошлакові матеріали вже успішно використовуються у виробництві цементу, бетону, будівельних сумішей, а відтепер і в дорожньому будівництві. Застосування відходів одних виробництв в якості сировини для інших, в тому числі для інших галузей – головний принцип циркулярної економіки, яка є основою для сталого розвитку країн і підприємств.