Про це свідчать дані Укрзалізниці.

Так, згідно з даними, оборот піввагонів з показника 6,21 в січні збільшився до 7,39 діб. Загальна цифра обороту рухомого складу УЗ також погіршилася: з 7,16 в січні 2021 року вона зросла до 8,48 доби в жовтні. Тобто, з початку року вагони стали їхати майже на 1,5 доби повільніше.

У листопаді, за словами вантажовідправників, ситуація стала ще напруженішою, і почала загрожувати стабільності поставок. Так, за словами генерального директора ПБГ «Ковальська» Сергія Пилипенка, компанія зіткнулася з надзвичайною ситуацією: 80% виробничих потужностей зупинилися на кілька діб через неможливість доставити сировину залізницею. Через те, що понад 500 вагонів з цементом і щебенем нікуди не рухалися через тотальну відсутність тяги, компанія зупинила відвантаження бетону для наших клієнтів.

Учасники ринку вантажовідправників неодноразово заявляли, що головна проблема Укрзалізниці – відсутність локомотивів, через який вагони перетворюються на склади на колесах. Однак замість того, щоб вкладатися в оновлення і заміну локомотивного парку, УЗ і Міністерство інфраструктури вирішили списати робочі вантажні вагони, обмеживши термін їх експлуатації.