Комісія з регулювання в транспортній сфері має бути незалежним органом, підпорядкування її президенту зробить її інструментом тиску на бізнес. Про це заявив екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян, коментуючи реєстрацію у Верховній Раді законопроекту щодо створення Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (№6514).

«Я вважаю, що це катастрофа, тому що тоді нівелюється взагалі ідея створення цього органу, який мав бути незалежним. Я розумію, що в президента є бажання керувати всім. Але це бажання завершиться катастрофою для всього і у всіх», - сказав Омелян.

Він нагадав, що наразі ситуація на залізниці є критичною – компанія отримує мільярдні збитки попри те, що тарифи на перевезення постійно підвищуються. Окрім того, відсутність інвестицій в ремонт інфраструктури призвела до сповільнення руху залізницею та зростання оборотності вагонів, через що УЗ втрачає клієнтів.

«Заплановані збитки 2021 року мали сягати 8 мільярдів гривень. І лише завдяки підвищенню вантажних тарифів вдалося намалювати прибуток в 450 мільйонів. Але ми розуміємо, що це фактично витягнули гроші з кишень бізнесу і переклали в державну компанію, яка продукує корупцію та неефективність. Критика наростає, бізнес втрачає, оборотність вагону зростає. Ніяких масштабних змін і жодного фінансування під ці зміни не передбачено», - розповів Омелян.

На його думку, намір президента контролювати регулятора галузі і в ручному режимі встановлювати тарифи, ще більше погіршить ситуацію і посилить тиск на бізнес, який користується послугами УЗ.

Популярні новини зараз
Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки "Земля затремтить під ногами": ясновидець Герман побачив точний рік перемоги України Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках
Показати ще

«Бажання президента в ручному режимі самостійно встановлювати тарифи, я вважаю, переходить будь-які межі… Фактично зараз таким чином буде ще один інструмент тиску на бізнес. Тобто, умовно, якщо президент буде вважати за потрібно заблокувати чи конкретного підприємця, чи цілі сектори залізничних перевезень, - він просто буде в ручному режимі встановлювати ті тарифи, які будуть ставити на межу рентабельності або взагалі робити банкрутами будь-яку компанію, яка залежна від транспортних послуг Укрзалізниці», - пояснив Омелян..

Нагадаємо, у Верховній Раді зареєстровано урядовий проект закону «Про внесення зміни до Закону України "Про транспорт" (№6514), який передбачає створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ). Згідно із законопроектом НКРТ підпорядкована Президенту України.

Раніше екс-голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна заявила, що законопроект, яким передбачається створення НКРТ, протирічить Конституції, оскільки президенту надаються невластиві йому повноваження.