Про це заявив екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«В тому вигляді, як хоче створити президент Нацкомісію з регулювання тарифів на транспорті – це означатиме, що вона повністю втрачає незалежність», - сказав Омелян.
Він пояснив, що зараз функції Нацкомісії де-факто і де-юре виконує Міністерство інфраструктури. Але воно не має права самостійно затверджувати будь-які тарифи - тільки після узгодження з профільними міністерствами, державною регуляторною службою та іншими органами. В той же час, в разі якщо транспортна комісія буде підпорядкована президенту, запобіжники від ухвалення одноосібних рішень будуть втрачені. Тому, за його словами, створення ручного регулятора призведе до колапсу в галузі.
«Ми бачимо просто ситуацію, що президент України хоче самостійно визначати тарифи для УЗ. І, враховуючи інші «фахові» (в лапках) дії Офісу президента, що це може призвести до колапсу на залізничному транспорті», - сказав Омелян.
Він також наголосив: згідно з світовою практикою, регуляторний орган має бути незалежним.
«Будь-які тарифоутворення повинні прийматися незалежними комісіями, які мають формуватися за принципом головування кандидатів від виконавчої влади, законодавчої, а також від бізнесу та від профільних асоціацій. Тоді є шанс, що ми матимемо збалансовану картинку. Бо очевидно, що УЗ хоче якомога вищі тарифи - це формує їхній основний заробіток», - пояснив Омелян у ефірі телеканалу "Україна 24".
Раніше екс-голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна заявила, що законопроект, яким передбачається створення НКРТ, протирічить Конституції, оскільки президенту надаються невластиві йому повноваження.
Нагадаємо, у Верховній Раді зареєстровано урядовий проект закону «Про внесення зміни до Закону України "Про транспорт" (№6514), який передбачає створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ). Згідно із законопроектом НКРТ підпорядкована президенту України.