Про це заявив народний депутат, член комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури, член ТСК з розслідування ситуації в УЗ Костянтин Бондарєв.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися«За рік була проведена дуже глобальна робота по тому, щоби вивчити всі проблеми, які є в Укрзалізниці. А нагадаю, вона дає збитки нам з вами 10 мільярдів мінімум щорічно. Ми з вами є власниками тієї компанії, яку треба дотувати з ваших з нами кишень», - розповів Бондарєв у ефірі телеканалу «Україна 24».
За його словами, нинішня кризова ситуація в УЗ стала наслідком шаленої корупції та непрофесійних дій керівництва, яке постійно змінюється.
«Уявіть собі, за останні 5 років 90% менеджменту – це тимчасово призначені люди, які очікують, чи поновлять і пролонгують їм контракт, чи звільнять. Чому вони повинні працювати?» - пояснив Бондарєв.
Він наголосив: збиткові пасажирські перевезення УЗ постійно дотуються завдяки прибутковим вантажним, в той час як в розвинутих європейських країнах пасажирські перевезення дотує держава. Тож українська залізниця постійно отримує величезні збитки і не має можливостей для інвестицій в розвиток.
«В усіх країнах світу дотують з державного бюджету перевезення робочої сили фактично, перевезення пасажирів, доставку їх до робочих місць, тому що це вигідно для держави. Потім вони сплачують податки. У нас цього не відбувається», - розповів Бондарєв.
Депутат також нагадав, що за висновками парламентської слідчої комісії в Укрзалізниці виявлено значні корупційні порушення, проте жодних висновків за підсумками депутатського розслідування влада досі не зробила.
«Ті висновки, які ми надавали за підсумками 6 місяців, на жаль, ніхто не почув. Ніхто – це уряд я маю на увазі, який повинен був якось відреагувати. А також шалений рівень корупції, на яку не реагують, на жаль, правоохоронці», - констатував Бондарєв.
Раніше генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що мільярди прибутків «Укрзалізниці» від вантажних перевезень не спрямовуються на розвиток компанії, а витрачаються на утримання непрофільних активів та розкрадаються.
Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада має вирішити проблему відсутності професійного менеджменту в «Укрзалізниці» та подолати там корупцію, а не знову запроваджувати підвищення тарифів на вантажні перевезення.