Тому проєкти мають бути доопрацьовані, з обов’язковим залученням представників промисловості. Про це йдеться у відкритому листі до міністра інфраструктури Олександра Кубракова від ОП «Укрметалургпром».

«Частка гірничо-металургійного комплексу у загальноукраїнських портових перевалках перевершує 40%. А зазначені проєкти Наказів викликають неабияке занепокоєння у гірничо-металургійному середовищі України», - йдеться у листі.

Як зазначають автори, саме від якості та належного рівня розвитку морського вантажного судноплавства у багато чому залежить майбутнє української металургійної галузі, а також розвиток експортного потенціалу України і репутація країни як надійного міжнародного партнеру. Проте проєкти МІУ можуть зруйнувати ці перспективи.

«Зміни, які пропонуються, унеможливлюють подальше використання лінійного судноплавства. Впровадження таких норм може призвести до знищення впорядкованих судноплавних ліній, через що різко погіршиться ситуація з забезпеченням українського експорту кількістю суден, достатньою для своєчасного та у повному обсязі постачання вантажів українського походження іноземним споживачам. З усіма негативними наслідками не тільки для окремих галузей, але й для економічної стабільності та національної безпеки країни в цілому», - підкреслюють у ОП.

Автори пояснюють: на відміну від чинної редакції, у якій відсутні будь-які обмеження стосовно вантажів на лініях закордонного плавання та суден для їх перевезення, у новій редакції пропонується надання переваги судновласникам, що здійснюють перевезення вантажів суднами, які віднесені до контейнеровозів та їх аналогів, з одночасною 20-відсотковою знижкою корабельного та лоцманського збору, причому без обов’язку реєстрації лінії закордонного плавання.

Популярні новини зараз
Астролог назвав точну дату закінчення війни – надії на 2024 рік були марними "Іди в Україну, ти, бл**ь, служи": розлючені українці накинулися на працівників паспортного столу в Польщі Ухилянтам готують суворі обмеження: зроблять все, щоб йшли до ТЦК Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати
Показати ще

«Подібна позиція забезпечує перевагу одних судновласників над іншими, що порушує принцип економічної конкуренції та не відповідає як нормам регуляторної діяльності, так і конституційним нормам взагалі», - підкреслюють експерти «Укрметалургпрому»

Тому автори листа закликали міністра інфраструктури не допустити впровадження проєктів, і допрацювати їх з обов’язковим залученням всіх зацікавлених сторін, в тому числі - представників галузей-вантажовідправників.

Нагадаємо, раніше екс-міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив, що відомство примножує бюрократичні процедури замість того, аби розвивати морську галузь України. А генеральний директор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак заявив, що зміни до порядку реєстрації ліній загрожують Україні втратою окремих напрямів плавання та падінням конкурентоспроможності.