Тільки так вона зможе формувати адекватні тарифи на послуги природних монополій. Якщо ж НКРТ буде підкорятися президенту, то зникає сам сенс її створення, адже вона перетворитися на ручний орган влади та інструмент тиску. Про це написав народний депутат Сергій Магера, повідомляє Мінпром.

"Проблема транспортних монополій є не тільки в Україні. Європейський бізнес свого часу також зіткнувся з небажанням монополій модернізуватися, підвищувати якість послуг і знижувати їх собівартість. Вихід був знайдений у створенні транспортних регуляторів, незалежних від президентів, урядів і парламентів. Саме незалежні регулятори змусили транспортні монополії провести необхідні реформи і привести тарифи до економічно обґрунтованого рівня. Причому все це відбувається в ЄС публічно і прозоро», - вказує Магера.

Українська ж влада, за його словами, рухається в протилежному напрямку. Яскравий тому приклад-законопроект № 6514, який передбачає створення Національної комісії з регулювання транспорту і повністю підпорядковує її президенту.

"Таким чином автори з / п порушують Конституцію, так як, по суті, наділяють главу держави не властивими йому повноваженнями. Правова колізія дозволить успішно оскаржувати в суді рішення НКРТ, що може створити в галузі правовий колапс, коли бізнес не буде знати, яке рішення Комісії потрібно виконувати, а яке ні», - підкреслює нардеп.

Якщо НКРТ підпорядкують президенту, Україна отримає ще одного корупційного монстра, який буде на свій розсуд змінювати транспортні тарифи на догоду державним монополіям, попереджає Магера.

Популярні новини зараз
3 хвилини – правда чи міф? За скільки ракета "Циркон" може дістатися українських міст Повинні з'явитися без повістки: кого чекають у ТЦК з 1 квітня За прострочені комунальні платіжки можуть забрати половину пенсії: як ще покарають боржників Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень
Показати ще

"Бізнес продовжить нести збитки, а корупціонери від транспорту – продовжать спокійно красти бюджетні кошти, адже їх недолік завжди можна буде покрити за рахунок зростання тарифів. Закликаю владу відкликати з / п № 6514, як абсолютно шкідливий для українського бізнесу. Тільки абсолютно незалежний транспортний регулятор зможе гарантувати стабільну роботу галузі і проведення необхідних реформ", - резюмував депутат.

Нагадаємо, Кабмін схвалив зміни до Закону "Про транспорт" (№6514), якими передбачається створення НКРТ і підпорядкування цього органу президенту.

Раніше екс-голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна заявила, що норми цього законопроекту суперечать Конституції, оскільки президенту надаються невластиві йому повноваження, а сама комісія ризикує перетворитися на кишеньковий орган влади.