Державною службою фінансового моніторингу України, як підрозділом фінансової розвідки України, в умовах воєнного часу, вживаються посилені заходи практичного та організаційного характеру щодо протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, які базуються на реалізації:

Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», актів Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України;

основних напрямів розвитку системи запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення в Україні на період до 2023 року та плану заходів щодо їх реалізації (розпорядження КМУ від 12.05.2021 № 435-р);

Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом Ради Європи MONEYVAL;

Програми стратегічного розвитку Держфінмоніторингу на період до 2024 року;

Популярні новини зараз
Кирило Буданов пояснив, чи варто чекати наступу з Білорусі День Катерини 7 грудня: заборони свята та найважливіші молитви до покровительки жінок Остання дзеркальна дата перед Новим роком: як правильно провести 12 грудня, щоб збулися бажання Катя Репяхова заявила, що не боїться розлучення з Віктором Павліком: "Коли він зустрічав своїх нових дружин..."
Показати ще

Пріоритетів діяльності Держфінмоніторингу на період воєнного стану, погоджених Міністерством фінансів України.

Вказана робота здійснюється у координації з національними та міжнародними партнерами у напрямку вжиття дієвих практичних кроків, у тому числі міжнародно-правового характеру з метою результативного санкціонування дій країни-терориста.

За період з 01.01.2022 по 30.09.2022 р. від суб’єктів первинного фінансового моніторингу Держфінмоніторингом взято на облік 853 465 повідомлень про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, з них:

- 35 534 повідомлення про підозрілі фінансові операції (діяльність);

- 809 244 повідомлення про порогові операції;

- 149 повідомлень про порогові та підозрілі операції (діяльність);

- 8 538 повідомлень на запит про відстеження фінансових операцій.

Із зазначеної загальної кількості повідомлень, у період воєнного часу (за період з 24.02.2022 по 30.09.2022 р.), від суб’єктів первинного фінансового моніторингу Держфінмоніторингом взято на облік 602 544 повідомлення про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, з них:

27 364 повідомлення про підозрілі фінансові операції (діяльність);

566 623 повідомлення про порогові операції;

102 повідомлення про порогові та підозрілі операції;

8 455 повідомлень, отриманих на запит на відстеження.

Аналітичні дослідження

За 9 місяців 2022 р. Держфінмоніторингом до правоохоронних органів направлено 653 матеріали (з них 400 узагальнених матеріалів та 253 додаткових узагальнених матеріали), зокрема до:

- Служби безпеки України – 260 матеріалів (з них 174 узагальнених матеріали та 86 додаткових узагальнених матеріалів);

- органів національної поліції – 127 матеріалів (з них 94 узагальнених матеріали та 33 додаткових узагальнених матеріали);

- Бюро економічної безпеки України – 90 матеріалів (з них 64 узагальнених матеріали та 26 додаткових узагальнених матеріалів);

- органів прокуратури – 83 матеріали (з них 29 узагальнених матеріали та 54 додаткових узагальнених матеріали);

- Державного бюро розслідувань – 50 матеріалів (з них 26 узагальнених матеріалів та 24 додаткових узагальнених матеріали).

- Національного антикорупційного бюро України – 43 матеріали (з них 13 узагальнених матеріалів та 30 додаткових узагальнених матеріалів).

У вказаних матеріалах сума фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією коштів, та із вчиненням кримінального правопорушення, становить 41,1 млрд гривень.

Наразі, основним напрямком діяльності Держфінмоніторингу є встановлення каналів фінансування осіб, які можуть бути пов’язані з військовою агресією з боку Російської Федерації (РФ) та Республіки Білорусь (РБ) щодо України, у т.ч. диверсійно-розвідувальних груп.

Так, за 9 місяців 2022 р. Держфінмоніторингом до правоохоронних органів направлено 170 матеріалів щодо фінансових операцій осіб, щодо яких є обґрунтовані підозри, що вони є колаборантами/зрадниками та можуть бути пов’язані з військовою агресією РФ та РБ щодо України.

У ході зазначених фінансових розслідувань Держфінмоніторингом зупинено (заблоковано) кошти у сумі 3,55 млрд гривень.

З метою виявлення та зупинення/замороження активів, що належать особам, які організовують, забезпечують та провокують проведення агресивної війни РФ щодо України, та іншим особам, Держфінмоніторингом здійснюється постійна аналітична робота, в рамках якої, зокрема, направлено 1041 запит до підрозділів фінансових розвідок іноземних держав. Спільні аналітичні дослідження тривають.

Крім того, представник Держфінмоніторингу бере участь у складі оперативної групи «Task Force» у напрямі виявлення, арешту активів, що належать особам, які організовують, забезпечують та провокують проведення агресивної війни РФ щодо України, як на території України так і за її межами, з метою подальшої їх передачі до державного бюджету України для відбудови її зруйнованої інфраструктури.

Не залишаються поза увагою Держфінмоніторингу фінансові розслідування стосовно фактів відмивання коштів, одержаних від корупційних діянь, розкрадання та привласнення державних коштів та майна.

Так, за 9 місяців 2022 року Держфінмоніторингом направлено до правоохоронних органів 57 матеріалів (14 узагальнених матеріалів та 43 додаткових узагальнених матеріали), які пов’язані з підозрою у корупційних діяннях, зокрема до:

- Національного антикорупційного бюро України – 43 матеріали (13 узагальнених матеріалів та 30 додаткових узагальнених матеріалів);

- Служби безпеки України – 12 додаткових узагальнених матеріалів;

- Бюро економічної безпеки України – 1 узагальнений матеріал;