У великих компаніях усього світу зростає роль корпоративного казначея. Це експерт, який управляє фінансовими потоками і ризиками, аналізує фінансову інформацію та ухвалює обґрунтовані рішення, що впливають на прибуток компанії, – те, що особливо потрібно бізнесу в «штормовій» економічній обстановці.

Такі фахівці цінуються, але, якщо в Україні вони заробляють близько 500 доларів на місяць, то в США – понад 5 000 доларів. Так, за даними федерального бюро статистики праці в США торік середня зарплата співробітника казначейства становила 62 867 доларів на рік. Талановитим економістам з будь-якої країни сьогодні відкрито дорогу до провідних компаній світу, що довів своїм прикладом Олександр Скоробогатов, розробник автоматизованої системи управління фінансовими процесами «Казначейство» для найбільшої інвестиційної компанії України «Смарт-Холдинг», а зараз – керівник казначейства провідного міжнародного туристичного ритейлера WHSmith North America.

Спеціаліст нарозхват

Успішну кар'єру роблять рішучі, наполегливі, розумні люди, які розуміють, що професійне зростання не відбувається саме по собі. Для Олександра Скоробогатова ніколи не існувало «не можу», «не вмію», «не знаю», кожен новий виклик мотивував його в усьому розібратися і стати найкращим у своїй справі. Цей підхід і зараз він, фахівець міжнародного рівня, вважає запорукою побудови успішної кар'єри.

Популярні новини зараз
Економічне бронювання не захистить: кого забере ТЦК Військовий розповів, скільки працівників ТЦК були на фронті: "Вони навіть не знають, що це" Куб газу – по 15 грн, світло – 7,5 грн: українців обдеруть як липку В Україні готують новий реєстр чоловіків: що зміниться у військовому обліку
Показати ще

Зі студентської лави йому подобалося працювати з цифрами та аналізувати ризики. Тому, навчаючись міжнародних економічних відносин (МЕВ) у Запорізькому національному технічному університеті, він паралельно вступив ще на одну спеціальність у цьому ж виші – «Фінанси» – і додатково навчався по суботах. Через п'ять років закінчив виш одразу з двома дипломами, з яких МЕВ – з відзнакою.

При цьому ще на останньому курсі університету, після літньої практики, перспективного студента запросили на роботу в Управління зовнішніх зв'язків та зовнішньоекономічної діяльності Запорізької облдержадміністрації, де він з успіхом застосував отримані знання.

Через два роки Олександр вступив до магістратури Національної академії державного управління при Президентові України.

«Мені тоді було 23 роки, і це стало одним із перших важливих рішень, які змінили життя», – зізнається Олександр.

Після першого курсу магістратури та успішного проходження практики він отримав пропозицію про роботу в Міністерстві економіки України та майже одночасно – від компанії «Смарт-Холдинг», що працює в різних галузях, включаючи металургію, агробізнес, суднобудування, девелопмент та енергетику. Друге він визнав більш цікавим, і став фахівцем департаменту казначейства, по суті почавши свою кар'єру заново. «Це був ще один важливий вибір, що вплинув на наступні 14 років моєї професійної діяльності», – каже Олександр.

За шість років роботи в холдингу він пройшов шлях від рядового фахівця до керівника департаменту казначейства керуючої компанії в Києві завдяки своєму постійному прагненню дізнаватися і застосовувати нові методи і технології.

Амбітний проєкт

Однією з найперспективніших технологій, на думку Олександра, є автоматизація управління фінансовими процесами. Він добре вивчив її, і ці знання зіграли важливу роль у розвитку холдингу, в якому в міру зростання і трансформації виникла необхідність підвищити операційну ефективність.

«Було вирішено реалізувати амбітний проєкт розробки передової комплексної системи автоматизації фінансових процесів холдингу на базі платформи BAS/1C у партнерстві з консалтинговою компанією Ernst & Young, – пояснює фахівець. – Це стало моїм ключовим проєктом у компанії».

Маючи багаторічний досвід роботи в казначействі та глибоке розуміння фінансових процесів, Олександр Скоробогатов спочатку виступив ключовим експертом розроблення блоку «Казначейство», а в процесі, по суті, посів роль продакт-менеджера, відповідального за розроблення, запуск і подальший розвиток усього продукту. Він впровадив низку інноваційних підходів, що дали змогу зрештою створити повний цикл автоматизованого фінансового планування, контролю операцій і звітності.

Подібної системи раніше не було не тільки в холдингу, а й узагалі в країні. Оригінальний проєкт Олександра став значним кроком у розбудові цифрової інфраструктури, дозволивши компанії підвищити ефективність управління фінансовими та операційними процесами, поліпшити контроль за бюджетами та скоротити час на опрацювання документів.

«Впровадження системи також сприяло тіснішій взаємодії між підрозділами, що, своєю чергою, призвело до підвищення загальної продуктивності та конкурентоспроможності компанії на ринку», – зазначає розробник.

Після успішної реалізації проєкту департамент казначейства було розширено, і під керівництвом Олександра об'єднали всі функції повного циклу управління фінансовими процесами холдингу: казначейство, бюджетування, контролінг, управлінську звітність.

Важливо зазначити, що система Олександра Скоробогатова працює не тільки всередині однієї компанії. Інноваційні рішення, принципи та алгоритми, розроблені в рамках цієї системи, отримали високу оцінку і визнання в професійному співтоваристві. Так, їх активно використовує компанія Ernst & Young у низці інших проєктів. Новаторська розробка Олександра послужила зразком для галузі та надихнула колег на впровадження аналогічних рішень в інших компаніях і країнах.

Розширення меж

Одним із головних принципів зростання професіонала в будь-якій галузі вважається вміння брати на себе додаткові функції та відповідальність. Цей підхід дав змогу розвиватися швидше і Олександру, і компанії – після успішного завершення проєкту ефективний співробітник перейшов до планування проєктних операцій, вкотре розширивши департамент.

Олександр керував казначейськими операціями більш ніж 50 міжнародних і місцевих компаній холдингу із загальним річним оборотом понад 2 мільярди доларів США і такими значними проєктами, як міграція між міжнародними банками, забезпечуючи плавне переведення фінансових транзакцій холдингу та оптимізацію ефективності.

«Робота в ролі казначея групи вимагає вміння взаємодіяти та управляти відносинами з банківськими партнерами», – підкреслює Олександр Скоробогатов.

Крім повсякденної взаємодії з міжнародними та українськими банками, він керував командою фінансових фахівців у Київському офісі та повністю віддалено курирував роботу зарубіжної команди казначейства, здійснюючи в такий спосіб централізоване управління всіма домашніми та міжнародними фінансовими потоками.

Крім того, Олександр забезпечував координацію з фінансовими службами субхолдингів і бізнесів холдингу з планування, здійснення та контролю фінансових потоків групи за всіма спільними проєктами, забезпечуючи інтеграцію та узгодженість фінансових операцій у рамках всієї групи компаній.

Підкорення Америки

Досвід роботи в міжнародному діловому просторі допоміг Олександру Скоробогатову отримати престижну посаду керівника казначейства в компанії WHSmith North America. Там він відіграє ключову роль в управлінні щотижневим прогнозуванням грошового потоку, щоб забезпечити наявність достатніх коштів для поточних операційних та інвестиційних потреб. Його проактивний підхід у проведенні регулярних оновлень і нагляді за щоденними казначейськими операціями, включно з опрацюванням електронних платежів, прямих дебетових транзакцій і координацією інкасації, стали вирішальними для підтримання ліквідності та фінансової стабільності компанії.

Крім того, і в цій компанії Олександр успішно завершив впровадження автоматизованої системи управління казначейством FIS Integrity, включно з налаштуванням взаємодії з наявною бухгалтерською системою, інтеграцією з системами клієнт-банк, необхідним тестуванням і навчанням користувачів.

«Зусилля з оптимізації процесів призвели до більш ефективного використання фінансових ресурсів і підвищення операційної ефективності», – зазначає він.

Як керівник казначейства він зміцнив зв'язки з банківськими партнерами, не тільки перебудувавши наявні відносини, а й активно беручи участь у розвитку нових партнерських взаємозв'язків, розширюючи фінансові можливості компанії. Зокрема, завдяки такій співпраці став можливий більш ретельний аудит всіх ідентифікаційних номерів торгових точок компанії, яких налічується понад 320 у США і Канаді. Це в рази знизило кількість оспорюваних торгових операцій з кредитними картами.

Таким чином, великий досвід Олександра, його лідерські якості та здатність керувати складними казначейськими функціями в різних організаціях дозволили йому набути навичок і знань, необхідних для подальшого зростання. Черговим етапом має стати отримання міжнародного сертифіката професійного казначея CTP від американської Асоціації фінансових професіоналів, що допоможе фахівцеві стати ще більш універсальним і підготовленим до різних викликів у сфері фінансового управління.

Олександра Скоробогатова називають висококласним фахівцем, які є цінністю будь-якої компанії. І, як підтверджує його шлях, таким можна стати, якщо не боятися брати на себе відповідальність за кардинальні рішення, наполегливо впроваджувати інновації, які сприятимуть покращенню та зростанню бізнесу, і постійно прагнути знати більше.