Менш ніж за 10 днів народні обранці спочатку підтримали законопроєкт, що послаблював повноваження НАБУ та САП, а потім... героїчно його ж і скасували, ухваливши протилежний документ. Політик Микола Томенко назвав це "Верховною Радою НАВПАКИ" і вказав на майже стовідсоткове "перевзування" депутатів. Що насправді відбувається за лаштунками таких швидких змін у парламенті?
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяКоротке замикання в парламенті: від ослаблення до посилення НАБУ за 9 днів
Новий політичний курйоз вибухнув у Верховній Раді України. Як зазначає політик та громадський діяч Микола Томенко, депутати продемонстрували дивовижну швидкість у зміні своїх позицій. "Не минуло й 10 днів, як ПРАКТИЧНО одні й ті ж депутати, які 22 липня підтримали ідею президента про ПОСЛАБЛЕННЯ повноважень НАБУ і САП, сьогодні підтримали законопроєкт президента про ПОСИЛЕННЯ повноважень НАБУ та САП", – пише Томенко, акцентуючи на дивовижній метаморфозі.
Нагадаємо, що скандальний закон, який надавав Генеральній прокуратурі монополію та послаблював повноваження Національного антикорупційного бюро (НАБУ) та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП), був підтриманий 22 липня 2025 року наступними фракціями та групами:
- "Слуга народу" – 185 голосів;
- "Платформа за життя і мир" (екс-ОПЗЖ) – 18 голосів;
- "Довіра" – 17 голосів;
- "Батьківщина" – 15 голосів;
- "Відновлення України" (екс-ОПЗЖ) – 9 голосів;
- "За майбутнє" – 10 голосів;
- "ЄС" – 3 голоси;
- "Голос" – 1 голос.
"Перевзулися" на майже 100%: хто змінив позицію?
Вже сьогодні, через 9 днів, той самий парламент ухвалив закон про скасування монополії Генпрокуратури та посилення повноважень НАБУ та САП. Голосування було таким:
- "Слуга народу" – 214 голосів;
- "ЄС" – 27 голосів;
- "Платформа за життя і мир" (екс-ОПЗЖ) – 17 голосів;
- "Довіра" – 17 голосів;
- "Голос" – 16 голосів;
- "За майбутнє" – 11 голосів;
- "Відновлення України" (екс-ОПЗЖ) – 9 голосів;
- "Батьківщина" – 4 голоси.
Аналізуючи ці цифри, Микола Томенко з іронією зазначає: "Як бачимо за 9 днів ПОВНІСТЮ політично ПЕРЕВЗУЛИСЯ". Він наводить вражаючі відсотки "перевзування":
- "Слуга народу" – на 116%;
- "За майбутнє" – на 110%;
- "Довіра" – на 100%;
- "Відновлення України" (екс-ОПЗЖ) – на 100%;
- "Платформа за життя і мир" (екс-ОПЗЖ) – на 94%.
"Тому що, ПОСЛІДОВНІ", – додає Томенко з гіркою посмішкою, підкреслюючи абсурдність ситуації.
"Вічні й кляті подвійні стандарти": чому так відбувається?
Цей випадок вкотре піднімає питання про "ВІЧНІ й КЛЯТІ ПОДВІЙНІ СТАНДАРТИ української політики", як влучно назвав їх Томенко у своїй статті від 23 липня. Така швидка та радикальна зміна позицій депутатів викликає запитання про справжні мотиви їхніх рішень. Чи це наслідок зовнішнього тиску, чи внутрішніх домовленостей, що змінюються швидше, ніж погода?
Подібні голосування, коли депутати спочатку ухвалюють один закон, а потім майже одразу його скасовують, створюють враження хаосу та непередбачуваності в українській політиці. Це підриває довіру громадян до парламенту та демонструє відсутність чіткої та послідовної стратегії у таких важливих питаннях, як боротьба з корупцією. Чи зможе парламент нарешті знайти стабільність у своїх рішеннях?