Реформа «Укрзалізниці» має вирішити проблему збитковості пасажирських перевезень та забезпечити оновлення залізничної інфраструктури, яка перебуває в критичному стані. Про це заявив народний депутат, член комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв в ефірі програми «Час Голованова» на телеканалі «Україна 24».
Подпишись на наш Viber: новости, юмор и развлечения!
ПодписатьсяЗа його словами, «Укрзалізниця» повинна припинити перекривати збитки від пасажирських перевезень за рахунок перевезення вантажів, це повинна робити держава.
«Вантажні перевезення надають понад 20 млрд доходу щороку. А Укрзалізниця 13 млрд витрачає перевезення пасажирів. Чому? Тому що цим ніхто не займається. І дуже багато людей взагалі використовують цю послугу без оплати. Треба навести тут порядок. Якщо є певний прошарок населення, який не може сплачувати, йому треба надати пільгу. Але ж цю пільгу повинна сплачувати держава, а не компанія», - сказав Бондарєв.
Окрім того, він нагадав про існування проблеми з безпекою перевезень, адже понад 45% залізничних колій зношені і потребують заміни або ремонту, на що потрібні значні інвестиції.
«Фінансові плани кожен рік налічують дуже великі серйозні інвестиції в цьому напрямку, але вони просто не виконуються», - розповів Бондарєв.
Ще одним питанням, яке потребує вирішення, на думку депутата, є сплата компанією податку на землю під залізничними коліями, що не відповідає світовій практиці.
«Понад 4 млрд в рік компанія витрачає на податки під фактично коліями. Такого в світі немає. Тому треба поспілкуватися. Тут є питання, тому що ці гроші надходять до місцевих бюджетів, це місцеві податки і це дуже серйозні кошти іноді для невеличких міст і треба тут збалансувати, але треба це вирішувати», - вважає Бондарєв.
Раніше глава «Укрзалізниці» Володимир Жмак повідомляв, що в 2021 році УЗ буде розділена на 4 компанії - вантажоперевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура та виробництво. Також УЗ планує вкласти в оновлення рухомого складу компанії і залізничну інфраструктуру 25 млрд гривень.
Водночас народний депутат, член парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Оксана Савчук висловила впевненість, що без підтримки з боку держави провести комплексне реформування «Укрзалізниці» нереально. А перший заступник голови парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко наголосила: комплексну реформу «Укрзалізниці» неможливо провести без ухвалення закону «Про залізничний транспорт».