У Верховній Раді зареєстровано законопроект №5175 про продовження експортного мита на металобрухт у розмірі 58 євро/тонну на п'ять років.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це пише Мінпром.
У пояснювальній записці до законопроекту відзначається позитивна дія експортного мита на металобрухт з моменту її введення в 2016 році. Зокрема, якщо в 2015 році фізичні обсяги експорту заготовленого в Україні металобрухту склали 39,1% від його внутрішнього споживання, то в 2019 році – 1,4%, а в січні-листопаді 2020 року – 1,27%.
"Завдяки забезпеченню сталого доступу вітчизняних металургійних підприємств до брухту внутрішньої заготівлі його дефіцит на українському ринку поступово скоротився з 0,85 млн тонн в 2015 до 0,6 млн тонн в 2016 і в 0,3 млн тонн в 2017 , а починаючи з 2018 українські металурги не повідомляли про дефіцитність із забезпеченням заготовленим в Україні брухтом. Це наочно свідчить про доречність і своєчасність поетапного підвищення ставки вивізного мита на брухт до 58 євро / тонну", - підкреслюють автори законопроекту.
Народні депутати зазначають, що збереження експортного мита на нинішньому рівні призведе до додаткового зростання ВВП України на 0,03%, збереження близько 21,5 тисяч робочих місць і створення близько 3,5 тисяч робочих місць.
Крім того, мито в 58 євро/тонну дозволить уникнути виникнення дефіциту металобрухту на внутрішньому ринку, скоротиться споживання енергоресурсів і викидів СО2, а також дозволить залучити додаткові інвестиції в металообробну галузь України, зокрема технологічне переоснащення основних засобів метпідприємств, що особливо актуально в умовах європейського зеленого курсу.
Якщо ж дію мита не буде продовжено, то за оцінками авторів законопроекту, Україна Крім вищевказаної кількості робочих місць втратить 1 млрд грн податкових надходжень на рік, темпи розвитку вітчизняної економіки сповільняться на 0,24%, оскільки вже в перший рік металурги недоотримають близько 817 млн тонн стратегічної сировини, дефіцит якої досягне 23% від потреб підприємств.