Існуюча сьогодні ставка мита на експорт металобрухту з України в розмірі 58 євро за тонну вже не виконує своєї загороджувальної функції.

Таку думку в ході круглого столу "Проблемні питання українського ринку металобрухту" висловили представники металургійних і ливарних компаній України, пише Мінпром.

Так, голова правління "Інтерпайп Втормет" Валентин Макаренко запропонував ввести 2-річний мораторій на експорт брухту у зв'язку з ситуацією на зовнішніх ринках, і продовжити діюче мито на вивезення брухту.

"Мито потрібно продовжувати. Але найспокійніший і безболісний спосіб вирішення проблеми дефіциту брухту на внутрішньому ринку – це мораторій", - підкреслив він, додавши, що країни-сусіди України, включаючи Росію і держави СНД, вже вдалися до жорстких обмежень експорту сталевого брухту.

Степан Клименко, віце-президент Асоціації ливарників України, повідомив, що на сьогодні ливарні підприємства відчувають великий дефіцит у забезпеченні металобрухтом, особливо якісним.

Популярні новини зараз
Українців стривожили податком на пенсію: кому доведеться платити Ухилянтам запустять нове обмеження: тисячі чоловіків підпадуть під покарання Показники лічильників не прийматимуть: платити доведеться за іншим принципом Залишимось без їжі: Україну накриє небезпечна спека та посуха вже влітку, що обіцяє прогноз погоди
Показати ще

"Поставки неякісного брухту вже призвели до зростання витрат на енергоносії та зниження конкурентоспроможності українського лиття та продукції машинобудування. У підсумку підприємства практично на 100% переходять на оборотний брухт», - констатував він.

Нагадаємо, експорт сталевого брухту з України в січні-лютому 2021 року виріс в 2,8 рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, до 30,189 тис.т., за даними Державної митної служби. У грошовому вираженні експорт металобрухту збільшився в 3,7 рази, до $10,087 млн.

Як повідомлялося раніше, президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков заявив, що прийняття законопроекту №5175, що передбачає продовження на 5 років діючого мита на експорт сталевого брухту, дозволить забезпечити стратегічно важливою сировиною роботу українських металургів і буде відповідати захисним практикам, застосовуваним в інших країнах для підтримки національної металургії.