Поточний рівень оптових цін на електричну енергію не дозволяє генеруючим компаніям закуповувати вугілля в достатній кількості.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це повідомив комерційний директор «Донбасенерго» Олег Ларіонов, передає агентство «Інтерфакс-Україна».
"Не підвищення в оперативному порядку прайс-кепів (цінових обмежень-прим.) ринку електроенергії може призвести до того, що теплова генерація, а це 31% об'єднаної енергосистеми України, працюватиме на мінімумі, забезпечуючи теплом тільки те селища, в яких знаходяться станції. Україна може зіткнутися з жорстким дефіцитом електроенергії в осінньо-зимовий період», – окреслив перспективи Ларіонов.
Він підкреслив, що підвищення прайс-кепів може генерації дозволить продавати електричну енергію за економічно обґрунтованими цінами і поповнити оборотні кошти.
«Рішення про підвищення прайс-кепів вже запізнилося, і склади вугіллям в тому обсязі, який необхідний, ми вже не наповнимо з причини, що українського вугілля на ринку немає. Підвищення прайс-кепів дозволить хоча б збалансувати прихід з витратою вугілля і не дати провалиться в осінньо-зимовий період до критично низької позначки», – заявив він.
Він зазначив, що закупівлі імпортного вугілля значно підвищують собівартість виробництва Е/Е і позбавляють доцільності її продажу на ринку.
"Є імпортне вугілля, наприклад, з Казахстану, при використанні якого Паливна складова для нас дорівнює 1,4 грн/кВт-год при 100%-й передоплаті і з очікуванням в кілька тижнів. Можемо привезти вугілля з Кузбасу, тоді Паливна складова для нас буде 1,6 грн / кВт-год.або ж привеземо вугілля з Європи з паливною складовою 2,1 грн/кВт-год», – пояснив він.
Нагадаємо, на початку липня загострилася криза на енергоринку через маніпуляції трейдерів. Запаси вугілля в місяць впали до рекордно низьких 950 тис. т, а третина енергоблоків державних ТЕС зупинилися через брак вугілля і газу.
Ціни на електроенергію протягом останніх 4 місяців штучно перебували на рівні нижче собівартості виробництва, позбавило реальних виробників кошти на закупівлю палива та проведення ремонтів.