Поверненню цієї довіри не сприяють ні постійні кадрові зміни, ні непрозоре тарифоуторення. Компанії варто розпочати системні зміни, долучивши до цього процесу представників бізнесу та експертного середовища. Про це йдеться у заяві Федерації роботодавців, розміщеній на сторінці у Фейсбук.

«Ми прагнемо бачити «Укрзалізницю» сильною та стабільною компанією. Бізнес більше, ніж будь-хто інший, у цьому зацікавлений. Ми розуміємо, що сильна, потужна і модернізована «Укрзалізниця» – це конкурентна перевага для всього українського бізнесу. На жаль, зношеність ресурсів УЗ сьогодні складає понад 90%. Нам потрібні швидкі рішення та інструменти для того, щоб змінити ситуацію», - заявили у ФРУ.

Багато нарікань бізнес має до закупівельної політики УЗ, до виконання інвестиційних планів, критеріїв проведення тендерів та корупції, яка із цим пов’язана. Також, на переконання Федерації, несправедливим є той факт, що 11 мільярдів прибутку, які отримала компанія за залізничні перевезення, були витрачені на покриття збитків за пасажирські перевезення. Крім того, УЗ слід позбавитися непрофільних активів, утримання яких коштує компанії мільйони гривень. Все це, на переконання ФРУ, дозволить УЗ вирішувати фінансові проблеми без практики постійного підвищення тарифів.

«Ми не проти зрозумілих всім та прозорих підвищень тарифів. Але інструментарій, аргументація і сам принцип їх підвищення необхідно спільно обговорювати. Адже ми розуміємо, що без вирішення глобальних системних проблем «Укрзалізниці» жодне підвищення не буде ефективним», - наголосили у ФРУ.

Для того, щоб встановлювати економічно обґрунтовані тарифи на вантажні перевезення, необхідно провести реформу АТ «Укрзалізниця» з фінансовим та організаційним поділом на окремі юридичні особи. Адже це дозволить створити передумови для підвищення прозорості, покращення якості сервісу та зростання ефективності залізничних перевезень.

Популярні новини зараз
Українці не можуть оплатити комуналку в Ощад 24/7, паніка захлинула: "Доведеться переводити пенсійні виплати" "Космічні" квитанції через лічильник? Українцям показали, як правильно економити з точними показниками "Не питали мене...": абоненти "Київстар" скаржаться, що втрачають по 25 гривень щомісяця Українські пенсіонери втратять до 50% виплат: у ПФУ дають лише 10 днів
Показати ще

«Український бізнес добре розуміє, що питання формування тарифів має вирішуватись системно, державою та бізнесом спільно, а не бути точковим рішенням», - резюмували у ФРУ.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури ініціює підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення та скасування позакласних вантажів. Через це тарифи для перевізників виростуть на 30%. Проти цього рішення виступили експерти та бізнес: вони заявили, що відомство не представило жодних економічних обгрунтувань. Тим часом за останні десять років тарифи вже зросли на 195%, а перевезення в Україні наразі є високорентабельними.

У свою чергу гендиректор федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак заявив, що від постійного підвищення тарифів на перевезення потерпає сама УЗ. Адже з кожним підвищенням тарифів вантажів у неї стає все менше, і ситуація погіршується щороку. Тож для того, щоб врятувати компанію, необхідно провести її реформування і призначити професійний менеджмент, а не погіршувати її стан черговим підвищенням тарифів.