Укрзалізниця підвищила тарифи на вантажні перевезення. Але не з 1 вересня, як планувалося, а вже з сьогоднішнього дня – 17 серпня. Про це йдеться в телеграмі, яку УЗ розіслала в усі свої філії.
«Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України від 11.08.2021 №418, починаючи з 00 години 17.08.2021, розрахунок плати за Вантажні перевезення здійснюється за тарифами Збірника тарифів із застосуванням коефіцієнтів для: вантажів 1 класу - з 17.08.2021 - 1,831; з 01.01.2022 – 2,204; 2 класу - з 17.08.2021 - 2,613; з 01.01.2022 – 2,782, 3 класу - з 17.08.2021 - 3,722; з 01.01.2022 – 3,722», - сказано в телеграмі УЗ.
Таким чином, тарифи на залізничні перевезення почали двоетапний цикл підвищення, в результаті якого зростуть на 30%. Як відомо, за 10 останніх років тарифи вже зросли на 195%, без урахування останнього подорожчання.
Раніше в Європейській Бізнес Асоціації заявили, що не підтримують бажання УЗ і Міністерства інфраструктури підвищити тарифи на перевезення. В асоціації вказали, що підвищення не було передбачено консолідованим фінансовим планом УЗ на 2021 рік, а відповідно, бізнес не закладав у власні фінансові плани зростання витрат на логістику. До того ж, у пояснювальній записці до проекту відсутній розрахунок собівартості перевезень за видами вантажів, що робить чергове підвищення необґрунтованим.
У свою чергу в Американській торговельній палаті заявили, що незрозумілою залишається мета підвищення тарифів, адже у фінансовому плані УЗ відсутні збитки від вантажних перевезень. Крім того, в АСС нагадали, що УЗ вже неодноразово підвищувала тарифи на вантажні перевезення, що змушувало бізнес переходити на використання альтернативних видів транспортування, внаслідок чого залізниця втрачала обсяги перевезень і доходи.
Про необхідність прозорого формування тарифної політики в УЗ сказано також в "Національній стратегії збільшення прямих іноземних інвестицій в Україну", яку підготувало Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) і міжнародна компанія Ernst & Young на замовлення Кабінету Міністрів.
"Також необхідна боротьба з корупцією за рахунок збільшення прозорості, і розробка концепції регулювання тарифів на перевезення, яка допоможе встановити розумні тарифи. Для цього потрібно доопрацювати і прийняти Проект Закону «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту» (...) незалежний регулятор зможе здійснювати державне регулювання у сфері транспорту і внести зміни у відповідні методики розрахунку тарифів», - резюмували в Ernst&Young.