У нашій країні абсолютно усі розбираються в трьох речах: політиці, футболі та автомобілях. І якщо у перших двох сферах експертність більшості, скоріш, теоретична, то третя буквально буяє майстрами, профі і геніями. Чи так це? Давайте перевіримо.

Разом з експертами УкрАВТО редакція склала перелік типових сигналів про допомогу, які надходять від автомобіля ще до фактичної поломки. Знаючим просто необхідно прочитати для закріплення матеріалу, а ось бажаючим розібратися – в науку. Помчали!

Сигнал №1. Втрата потужності

Перші ластівки: погано їде

Що означає. Інтерпретацій може бути декілька: і «втома» системи гальмування, і зношеність деталей коробки. Але в більшості випадків «винуватцем торжества» є двигун. З його стандартних вимог – провести обслуговування або ж змінити пальне. За словами експертів, всього один бак неякісного палива здатний суттєво знизити працездатність серця вашого залізного коня.

Популярні новини зараз

Солістка гурту KAZKA Заріцька сильно схудла на "Танцях з зірками": скоро наздожене Могилевську

В Україні почнуться масові карантинні рейди: людям без масок світять штрафи

"Холостячка" Злата Огнєвіч спробувала звабити чоловіків глибоким декольте: "Як корову на ринку продають"

Донька Анастасії Заворотнюк почала ходити "в жалобі": "Сумно, дуже..."

Показати ще

Що не/робити. Провести чек-ап циліндрів, паливного насоса, свічок. Але не копирсатися під капотом самому і не гнати машину до найближчого гаража, а звернутися на сервіс. Вирішите проблему швидше і ефективніше. Та й обійдеться дешевше – там відразу локалізують «хворобу», а міняти будуть лише те, що точно заміні підлягає.

Сигнал №2. Розрядка акумулятора

Перші ластівки: блимає датчиком, заводиться «із зусиллям»

Що означає. З репертуару Капітана Очевидності – батарея практично виробила свій ресурс і незабаром може підвести. І, як це часто буває, у найбільш невдалий момент.

Що не/робити. Якщо маєте в своєму розпорядженні достатньо часу, ресурсів і бажання, вирушайте на сервіс і міняйте акумулятор. Але якщо за раз розлучитися з парою тисяч ви не готові, візьміть на озброєння кілька лайфхаків, як подовжити термін служби батареї. Найпростіший – зберігайте баланс дальності переїздів: короткі цикли мають чергуватися з довгими, тоді акумулятор встигає повністю зарядитися і не витрачає ресурс даремно. Інша порада – знімайте клеми, якщо плануєте деякий час не користуватися транспортним засобом. Ще один – знайдіть можливість заряджатися від зовнішньої мережі, підібравши зарядку не за власним розумінням, а за порадою фахівця.

І наостанок: ні для кого не секрет, що проводки в сучасному автомобілі кілька десятків кілометрів. Відповідно, будь-яке втручання в електроніку має бути кваліфікованим і філігранним. Ніяких гаражних Кулібіних із застарілим інструментом! Інакше божеволіти буде не тільки машина, але і її власник.

Сигнал №3. Мегаспоживання масла

Перші ластівки: машина «посмикується», загоряється сигнальна лампа

Що означає. Пояснень може бути два. Перше – масло виробило присадки. У таких випадках автомобілісти кажуть, що масло «зістарилося». Старе масло не захищає двигун належним чином, для змащення деталей його потрібно все більше. Відповідно, зростає його витрата. Друге – масло, яке ви використовуєте, вашому автомобілю просто не підходить. Так буває – брендів багато, кожен зі своїми фішками, які не завжди припадають до смаку конкретному двигуну.

Що не/робити. Якщо на вашого залізного коня напав масложор, женіть його на спеціалізований сервіс відповідної марки і віддавайте на діагностику. Вона точно «розповість», що може йти не так, а фахівці брендового СТО, як ніхто інший, знають про специфіку і переваги моделей ввіреної їм марки. Тож, вони швидко знайдуть оптимальне рішення.

Сигнал №4. Неефективне гальмування

Перші ластівки: педаль гальма стала м'якою, чути скрегіт/свист, вібрує кермо

Що означає. Є питання до безпеки. Відповіді на них можуть дати гальмівні колодки, гальмівні диски та/або гальмівна рідина.

Що не/робити. Насамперед зупинитися, вийти і провести візуальний огляд. На око оцінити гальмівний шлях. Придивитися до дисків – чи не деформовані, чи не набули синюватого відтінку. Якщо так, терміново міняйте – синява говорить про те, що диски більше не є ефективними помічниками при гальмуванні і можуть в якийсь момент не спрацювати. Аудіо-тест гальмування покаже проблеми із гальмівними колодками – що голосніше скрегіт, писк, свист й інші звукові ефекти, то вони серйозніші. Провали при натисненні педалі гальма – до перевірки рівня гальмівної рідини. Оскільки справність системи гальмування – ключовий «компонент» безпеки водія і пасажирів, ігнорувати найменші ознаки несправності не можна! Найбільш раціональним рішенням у цій ситуації буде звернутися на сервіс. Головне, щоб це спало вам на думку якомога раніше, а не після спроб полагодити «на коліні» або, наприклад, у сусіда Васі в гаражному кооперативі.

Сигнал №5. Аромасауна

Перші ластівки: ніс вловлює нетипові аромати, приємні і не дуже

Що означає. Технічні несправності проявляться в найближчому майбутньому.

Що не/робити. Включити нюх, перетворившись на «автосомельє». Це дозволить вам на місці висунути гіпотезу, доводити або спростовувати яку належить вже спецам сервісу, – ваша справа помітити і попередити поломку «на дорозі». Не потрібно сміятися – розповідаємо.

Запах вогкості означає, що салон не герметичний – варто перевірити, чи добре просушили машину після миття, чи не зносився герметик. Усім знайомий аромат тухлих яєць – маркер швидкої заміни ущільнювачів коробки або каталітичного нейтралізатора. Чуєте запах масла – швидше за все, продірявилася прокладка клапанної кришки. Неполадки зі зчепленням або гальмівною системою пахнуть паленим. Солодкість сигналізує про майбутні проблеми в системі охолодження. Наприклад, витікання охолоджуючої рідини має запах солодкого сиропу. Легкий говорить про наявність шпарин в розширювальному бачку або ж несправність помпи, інтенсивний – про протікання радіатора пічки або підведених до нього шлангів. Однак найнебезпечніший аромадзвіночок – запах газу або бензину. Тут вже не до жартів: діяти потрібно чітко і швидко. Зупинитися, заглушити мотор і викликати евакуатор. В іншому випадку є ризик завдати непоправної шкоди собі та оточуючим.

Резюмуємо. При отриманні від автомобіля будь-якого з перерахованих сигналів, ваша мета номер 1 – вирішити проблему швидко, з гарантією і, ні, не дешево, а з мінімальними витратами. І, звичайно ж, отримати професійний сервіс у повнім значенні цього слова.