Менеджери «Укрзалізниці» мають бути звільнені за доведення компанії до критичного стану, а не перепризначені, як пропонують зробити з Сергієм Лещенком. Про це написала народний депутат України, голова парламентської тимчасової слідчої комісії щодо розслідування ситуації в «Укрзалізниці» Юлія Гришина на своїй сторінці в Facebook, коментуючи новину про те, що Міністерство інфраструктури пропонує знову включити Лещенко до Наглядової ради УЗ.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
«Сказати, що члени ТСК були ошелешені новиною про те, що міністр інфраструктури рекомендував повернути Сергія Лещенка до Наглядової ради - нічого не сказати. А ця новина застала нас зненацька якраз під час засідання. Але так не буде! Це я адресую керівництву «УЗ», міністерству інфраструктуру і Кабміну», - написала Гришина.
Вона наголосила: не можна залишати в правлінні «Укрзалізниці» людей, які довели компанію до того критичного стану, в якому вона перебуває зараз. Діючі нині члени правління УЗ мають бути звільнені, вони не здатні провести реформу компанії і вивести її зі збитків.
«Ми сьогодні чітко розуміємо, хто і коли довів «УЗ» до банкрутства. Не буде так, що люди, які повинні сидіти у в'язниці - керують національною компанією і за рахунок коштів платників податків закривають дірки від корупції і некомпетентності. Питання - чому досі не звільнено жодного члена правління? Конкретної відповіді ми не отримали», - пояснила Гришина.
Як відомо, Кабмін відмовився від подальшої співпраці з головою наглядової ради Укрзалізниці Шевки Аджунером, а також її членами Сергієм Лещенком, Андреасом Матьє і Олегом Журавльовим. Зараз в Наглядовій раді залишився тільки Адомас Аудіцкас.
Раніше ТСК по Укрзалізниці встановила, що причинами кризи в компанії стали корупція та неефективне управління. Так, Державна аудиторська компаніїя за три роки, з 2017 по 2020, виявила в "Укрзалізниці" фінансових порушень, зовнішніх та внутрішніх ризиків на загальну суму 61,4 мільярда гривень.
В той час як члени Наглядової ради отримували в середньому від 300 тисяч гривень на місяць, а також отримали понад 20 млн грн компенсації. Як підрахували у ТСК, Наглядова рада провела в 2020 році всього 32 засідання, з яких шість були фіктивними. Проте, попри всі рекомендації ТСК, Міністерство інфраструктури знову подало кандидатуру Сергія Лещенко в Наглядову раду УЗ.
Раніше екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що члени Наглядової ради УЗ отримують величезні гроші за те, що продукують конфлікти і блокують реформу компанії, яка перебуває в критичному стані.
Водночас член Тимчасової слідчої комісії ВР з перевірки стану «Укрзалізниці» Костянтин Бондарєв повідомив що згідно висновків ТСК через тотальну корупцію та неефективний менеджмент «Укрзалізниця» щороку втрачає понад 10 млрд грн.