Він проводився спільно з Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України для школярів 9-11 класів із Донецької, Луганської, Запорізької та Харківської областей.

– Конкурс есе «Один день» став можливим завдяки унікальному проєкту «Голоси Мирних. Музей Фонду Ріната Ахметова», частиною якого він є. Представлені на конкурс есе написані на високому рівні та вражають своєю актуальністю, а також усі вони наповнені глибокими переживаннями. Це говорить про те, що справа, якою займається Фонд Ріната Ахметова, хвилює серця. Найцінніше в конкурсних роботах – співпереживання долі людей Донбасу. Спасибі авторам за їх глибокі та дуже зворушливі думки, – розповіла Ірина Блажан, головна директорка програм Фонду.

Проведення конкурсу підтримували амбасадори Фонду, зіркові ведучі телеканалу «Україна» Ігор Пупков і Олег Панюта. За їх словами, для більшості людей мир – це повсякденна реальність, але є і зворотна сторона медалі – у багатьох куточках світу зараз триває війна.

творчий конкурс есе Фонду Ріната Ахметова
творчий конкурс есе Фонду Ріната Ахметова

– Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя – це лише казкова мрія, багато дітей страждають. На території нашої країни теж неспокійно, адже майже кожен день гинуть люди. Тому конкурс «Один день» покликаний допомогти дітям зрозуміти важливість миру для себе і світу в цілому, визначити, що ми можемо зробити заради кращого майбутнього, та усвідомити, наскільки важливо зберігати свідчення очевидців подій для кращого розуміння того, що відбувається. Для того щоб ніколи не допустити повторення подібної трагедії, – сказав Олег Панюта.

Популярні новини зараз
Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Часу залишилось обмаль: треба встигнути зробити це з трудовими книжками Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто
Показати ще

Усього на конкурс надійшли 1842 оригінальні роботи, а в фінал пройшли 150. Після оцінювання і довгого обговорення, журі визначило переможців. Призові місця зайняли:

1 місце:

1. Горемикін Ілля, селище Лисичанське (Луганська область);

2. Драгун Антоніна, Лисичанська спеціалізована школа № 27 (Луганська область);

3. Севастьянов Давид, Політехнічний ліцей-школа, Вугледар (Донецька область);

4. Шинкарьова Катерина, Кондрашівський ліцей, село Велика Шапківка (Харківська область).

2 місце:

1. Кононенко Анастасія, Опорна школа № 13, Лисичанськ (Луганська область);

2. Манойло Софія, Спеціалізована школа № 3 з поглибленим вивченням окремих предметів, Маріуполь (Донецька область);

3. Мігаль Ганна, Маріупольська школа № 34 (Донецька область);

4. Кравченко Аліна, село Золотарівка (Луганська область);

5. Саєнко Лілія, Шандриголівська школа (Донецька область);

6. Турченко Софія, Запорізька спеціалізована школа-інтернат «Січовий колегіум» (Запорізька область);

7. Сухобрус Вадим, Запорізький НВК № 67 (Запорізька область);

8. Жургур Дмитро, Харківський НВК гімназія-школа № 24 (Харківська область).

3 місце:

1. Попелюзна Катерина, Авдіївська опорна школа № 2 (Донецька область);

2. Бідюк Єлизавета, Мелітопольський ліцей-інтернат (Запорізька область);

3. Воронкова Алла, Селидівська загальноосвітня гімназія (Донецька область);

4. Лавренова Анастасія, Опорна школа, Красногорівка (Донецька область);

5. Неліпа Владислав, Мар'їнська опорна школа № 1 (Донецька область);

6. Рєзник Олександр, Харківський ліцей № 141 (Харківська область);

7. Селекенова Ангеліна, Спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів №4, Маріуполь (Донецька область);

8. Тараненко Данило, Слов'янський педагогічний ліцей (Донецька область);

9. Подолянюк Аміна, Пісочинський ліцей «Мобіль» (Харківська область);

10. Мазитова Дар'я, Височанський ліцей № 2 (Харківська область);

11. Ушканець Данило, Опорна школа, Красногорівка (Донецька область);

12. Попова Валерія, НВК Михайлівської сільської ради (Запорізька область).

творчий конкурс есе Фонду Ріната Ахметова
творчий конкурс есе Фонду Ріната Ахметова

Коментуючи роботу журі, начальниця відділу роботи з обдарованою молоддю Інституту модернізації змісту освіти МОН України Світлана Мистюк зазначила:

– Це не просто роботи – це людські долі, життя, історії, які пропущені через серце. Напевно, це був найскладніший вибір у моєму житті при оцінюванні робіт. Вирізнити якусь окрему роботу – неможливо. Вони всі – унікальні. Це сторінки новітньої історії України, які ще не перегорнуті.

На написання есе школярів надихали не тільки амбасадори Фонду, а й їхні вчителі. Конкурс викликав у всіх глибокі емоції.

– Дякую за такий конкурс, який дозволяє учням дізнатися більше про себе та життя інших людей, пережити сильні емоційні пориви та потрясіння, які роблять їх більш сильними і мудрими, допомагає зрозуміти, що життя кожного з них пов'язане з життям своєї країни. Це найважливіше! – зазначила Олена Дрантусова, вчителька з Харківської гімназії №43.

Щиру подяку висловила і її колега з Донецької області Інна Мороз.

– Дякую за увагу до дітей, за розуміння цінності тих почуттів, які зазнали мої учні, за важливість справи, якою ви займаєтеся. Навіть саме написання було надзвичайно корисним для моїх вихованців. Писали і плакали. Але, дивно, ті сльози були своєрідним очищенням, яке принесло полегшення! – сказала Інна Мороз.

Нагадуємо, що триває збір історій для безпрецедентного проєкту «Голоси Мирних. Музей Фонду Ріната Ахметова» – найбільшого в Україні зібрання свідчень Мирних про збройний конфлікт на Донбасі.

Якщо ви житель Донбасу, розкажіть свою історію світу! Для цього перейдіть за посиланням https://civilvoicesmuseum.org/my-story і заповніть невелику анкету. Також ви можете звернутися за телефоном гарячої лінії 0800509001 і попросити про психологічну допомогу. Її надають фахівці, які пройшли навчання за курсом «Травма війни».