Про це заявив заступник голови ОЗ «Всеукраїнська Аграрна Рада» Михайло Соколов.

«У нас є старі вагони. Багато з них абсолютно придатні для експлуатації. І нам кажуть: Ви знаєте, для зростання економіки нам потрібно те, що ми вже з вами маємо, просто здати на металобрухт. Не тому, що воно вже не їздить, ні - воно їздить. І може їздити. І Європа, і штати доводять, що це їздить, і що більше, ніж у нас може їздити, якщо нормально обслуговувати. А просто тому, що потрібно наших вагонобудівників зайняти роботою. Ось ніякого іншого сенсу в цьому немає", - пояснив Соколов.

Він зазначив: вільних 100 млрд грн, необхідних для закупівлі нових вагонів замість тих, які будуть списані за рішенням Мінінфраструктури через вік, ні у держави, ні у бізнесу немає. За його словами, це означає, що ці кошти будуть вилучені з інших галузей, зокрема аграрної.

"Наприклад, вони не будуть інвестовані на розвиток меліорації, а туди потрібні мільярдні інвестиції. Вони не будуть витрачені на будівництво елеваторів, які нам необхідні, тому що у нас стійке зростання виробництва і нам не вистачає потужностей для зберігання. Не буде реалізована програма з розвитку садів, де потрібно 60 тис. доларів в гектар вкладати, але ти отримуєш зростання доданої вартості приблизно в десять разів в порівнянні із зерновим виробництвом", - розповів Соколов.

Експерт підкреслив: інвестувати необхідно в першочергові напрямки – в модернізацію інфраструктури УЗ, закупівлю нових локомотивів, поліпшення сервісу на залізниці, а не в заміну вагонів, які ще можуть експлуатуватися багато років.

Популярні новини зараз
Українці ломляться у ТЦК перед ухваленням нового закону про мобілізацію: але добровольцями "майже не пахне" Через це пройдуть всі чоловіки: українцям підготували нове правило Чергуватимуть представники ТЦК: де українцям тепер можуть вручити повістку Тіна Кароль пішла у відрив без одягу та зі склянкою: "Я зцілюю себе"
Показати ще

"Замість того, щоб навести порядок і впровадити нормальні механізми контролю за технічним станом вагонів, які подаються на шляху, нам пропонують знищити ті вагони, які можуть працювати, витратити на це гроші, і забрати ці гроші з інших галузей - де вони б могли дати зростання ВВП, зростання зайнятості і зростання податків», - підсумував Соколов.

Як відомо, МІУ ініціює програму обмеження експлуатації вантажних вагонів за нормативним віком, а не за технічним станом. Для цього планується підписання Меморандуму, учасниками якого стануть УЗ, банки і вагонобудівні заводи, які завдяки цій програмі отримають 100 мільярдів на будівництво нових вагонів.

У свою чергу понад 200 великих українських компаній і асоціацій, що представляють інтереси бізнесу, підписали Антимеморандум, і закликали владу не допустити масштабну кризу, яка може обрушитися на транспортну галузь. Згідно з їх відкритим листом, у разі списання робочих вагонів країна зіткнеться зі штучно створеним дефіцитом, який призведе до зривів поставок продукції, падіння валютної виручки та обсягів ВВП, а також спричинить масові скорочення персоналу.

У свою чергу економіст Борис Кушнірук заявив, що програма зі списання вагонів вигідна насамперед олігарху Ігорю Коломойському, вагонобудівні заводи якого отримають багатомільярдні замовлення.