Стає вже традицією в українській політиці прославляти Конституцію - Основний закон лише на відповідне свято, а решта 364 дні в році - її не дотримуватися або ж прямо порушувати.

Ганебний приклад у цьому показують і президенти всіх часів й депутати всіх скликань разом із дрібнішими чиновниками.

От знову йде спроба узаконити подвійне чи потрійне громадянство, яке в принципі заборонено в Конституції, бо вказує стаття 4 однозначно: «В Україні існує єдине громадянство». Законом же визначаються лише підстави набуття і припинення громадянства. Це означає, що в чинний Закон про громадянство можна внести давно вже потрібні зміни про НЕМОЖЛИВІСТЬ, бодай для чиновників і депутатів, обіймати посади маючи в кишені 2 чи 3 паспорти інших країн. Окрім того, без змін до Конституції можна спростити набуття громадянства. От і все. А аргументи, що українці діаспори мріють допомагати неньці-Україні лише в статусі подвійних громадян від лукавого. Правда ж в тому, що прагнуть подвійного громадянства щонайперше земельні схемщики і ідеологи можливого електронного голосування.

Є в справі зневажання Конституції й так звані хитродупі політики. Вони пропонують модну для певної категорії суспільства ідею провести через Закон, а далі мовляв і в Конституцію колись внесемо зміни.

Йдеться про ініціативу депутатів тієї частини «Голосу», які звинувачують у корупції іншу частину депутатів «Голосу» та депутатів від «Слуги народу», відомих своєю активної позицією проти вакцин і сексуальних меншин. Хочуть вони дозволити брати участь у виборах молоді з 16 років, а вже потім, у майбутньому, змінити вимогу статті 70 Конституції про те, що «право голосу на виборах та референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років».

Популярні новини зараз
1000 гривень від держави: як отримати допомогу пенсіонерам Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Показати ще

Ба більше, і випадку зміни статті 4 Розділу l “Загальні засади» й - статті 70 Розділу III “Вибори.Референдум» діє вимога статті 156 про обов‘язковість затвердження таких змін, внесених 300-ми депутатами, на Всеукраїнському референдумі. Тому коли йдеться, скажімо, про узаконення подвійного громадянства, то конституційний шлях єдиний: ініціатива 150 депутатів або президента, далі 226, остаточно 300 і затвердження на Всеукраїнському референдумі, який призначається президентом. На щастя, Закон про Всукраїнський референдум вже є.

Це лишень останні приклади, коли Основний закон для політиків не писаний і не читаний! Власне й характер рішень, що їх ухвалюють в консультативних та допоміжних органах при президентові мало відповідає статусу цих інститутів. Тут би варто привести їх діяльність у правове поле. Та врешті узаконити статус парламенської коаліції та опозиції, що був вилучений з Регламенту ВР ще за Януковича й досі тримає ці важливі інституту поза законом.

Тож хочеться порадити владцям спочатку прочитати Конституцію, а потім врешті реш почати її виконувати.

Бо основний закон писаний для його виконання, а не для постійного нехтування і порушення.