Як повідомляє Центр інформації УПЦ про це сказав керуючий справами Української Православної Церкви митрополит Антоній (Паканич).

«Основна мета посту не самобичування, не дотримання оздоровчої дієти та не спроба сховатись від проблем у молитовній тиші келії», - сказав митрополит Антоній.

Владика зазначив, що піст - це напружена духовна битва за спасіння власної душі.

«Блаженні чисті серцем, бо вони побачать Бога». Сам Бог вдивляється в глибину нашого серця, туди, де живе наша справжня особистість, яка у звичайний час ховається за соціальними масками та психологічними нашаруваннями. Саме та сама особистість, яка у певний час постане перед Судом Божим у всій своїй наготі, без земних нагород, регалій, звань, позбавлена ​​всіх матеріальних атрибутів, які були набуті нею тяжкою працею протягом земного життя. Вона постане перед Творцем лише з багажем добрих чи злих справ, які були скоєні або які так і не вдалося вчинити», - продовжив ієрарх УПЦ.

За його словами, важливо розуміти, що піст - це не людська вигадка, його затвердив Сам Господь наш Іісус Христос. «А все, що Він зробив і чого навчив, було втіленням волі Його Небесного Отця», - додав він.

Популярні новини зараз
Пенсіонерам нарахують по 940 гривень надбавки: пощастить, як завжди, не всім Хто з українців залишиться без пільг у 2024 році 3 хвилини – правда чи міф? За скільки ракета "Циркон" може дістатися українських міст Боргів не обібратися, якщо забудете про це: українцям нагадали про важливу процедуру
Показати ще

«Піст - це невидимий подвиг. Це випробування власної совісті перед Божим лицем. Так Господь вимагає від нас глибокої зміни себе і надає нам на цьому шляху всіляку допомогу. Піст поступово формує наш духовний слух і гармонізує всі наші душевні та тілесні сили. За такого підходу наша духовна праця не колись потім, а нині, зараз приносить добрі плоди, як духовні, так і матеріальні. Оскільки людина, яка за допомоги Божої проходить такі духовні перетворення, вже живе у повній згоді з вченням Христа: свідомо, активно», - пояснив митрополит Антоній.

Архієрей вважає, що в режимі реального часу людина сама змінюється та змінюється світ навколо. «Така особистість стає чистим провідником Божої волі. Піст має величезний вплив не лише на життя віруючих, а й на долю цілих спільнот: сіл, міст і навіть народів», - наголосив він.

«У біблійній Книзі пророка Іони йдеться про гнів Божий на велике ассірійське місто Ніневію. Господь вирішив покарати городян за їхнє грішне життя, але дав їм шанс для покаяння і відправив до них пророка Іону, щоб той оголосив їм грізний вирок від Бога.

Потрібно віддати належне ніневітянам. Почувши пророчі слова, вони відразу схаменулися і змінили своє життя. В ознаменування цих змін колишні грішники - від простих людей до правителя - наклали на себе строгий триденний піст: навіть домашні тварини, худоба були позбавлені на даний час їжі та пиття. І ось за такий подвиг, за щире та глибоке каяття Господь помилував мешканців Ніневії. Ця історія свідчить про те, що глибоке каяття і покаяння можуть змінити гнів Божий на милість», - сказав керуючий справами УПЦ.

Піст - дієвий спосіб, дарований нам Господом для зміни світу на краще, - зазначив владика.

«І дуже сумно сьогодні чути від тих, хто називає себе віруючими, християнами, що в нинішній страшний час немає місця для посту та покаяних молитов, що треба цілком зануритися в люту люту злість та агресію, розлиту довкола. Невже забули, що без Бога ми не можемо мати нічого надійного і стабільного, що мир - дар Божий, що добровільно підкорившись духу злоби, не варто розраховувати на допомогу Творця. Так, іноді гнів буває доречним, той гнів, що називається праведним. Це здорова та природна реакція чистої душі на неприродні та руйнівні процеси, які прагнуть увірватися до неї ззовні», - продовжив він.

Митрополит вважає, що праведний гнів має стати не руйнівною силою, а творчою.

«Як точно його визначити? Праведний гнів завжди буде спрямований не на ближнього, хоч би яким він був, що б він не вчинив, а на ворога роду людського, який є джерелом всякого зла. У цьому сенсі праведний гнів є одним із інструментів будівництва духовного життя. У той же час, при всій ясності питання про гнів, легко себе ввести в оману. Найкращим критерієм для розпізнавання праведності гніву є відсутність агресії. Гніваючись зі злістю, людина завжди грішить, якою б благовидною не була причина гніву», - пояснив архієрей.

Злість і праведність - речі несумісні, - зазначив керуючий справами УПЦ. «Навпаки, піст і молитва повинні пом'якшувати серця, а не робити їх жорстокішими, давати душевний спокій, спонукати нас до прояву християнської любові, сприяти сходженню на нас благодаті та милості Божої», - вважає владика.

На завершення митрополит Антоній побажав усім успішного та благотворного проходження посту. «Бажаю, щоб приклад подвигу Христа Спасителя та усвідомлення нашої особливої ​​місії як Його учнів та послідовників стали запорукою миру в нашій країні, джерелом відродження та духовного воскресіння нашого багатостраждального народу», - підсумував архієрей.