Про це сказав керуючий справами УПЦ митрополит Антоній (Паканич) у проповіді.

Владика нагадав, що основа життя Церкви, те, про що вона вчить уже протягом багатьох століть, - «це проповідь про те, що кожна людина покликана до святості».

«Ставши членом Церкви, людина отримує Духа Божого. І навіть якщо вона впаде у тяжкі гріхи, все одно хоча б частка благодаті Святого Духа в неї зберігається. А це означає, що якщо людина захоче, Господь обов'язково дасть їй сили побороти гріх, очистити своє єство і стати храмом Духа Божого (див. 1 Кор. 3:16; 6:19)», - сказав митрополит Антоній.

Архієрей зазначив, що святі - це люди, «які наситилися благодаттю Божою настільки, що можуть ділитися нею з нами».

«Крім того, це люди, які прагнули виконувати заповідь про любов. Якщо людина хоче бути святою, вона повинна боротися за свою любов до Бога та до ближнього. Це не просто трафаретні слова. Це слова, що підтверджуються житіями святих людей», - додав він.

Популярні новини зараз
Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову Холод та дощі терпіти недовго: прогноз погоди на тиждень Зобов'язали передати списки: ТЦК посилює "полювання" на ухилянтів З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію
Показати ще

Керуючий справами УПЦ назвав умови досягнення святості.

«По-перше, це вірність Богові. Щоб бути святим, насамперед потрібно бути вірним Богові. Господь так і говорить нам в Євангелії, що якщо ми будемо Йому вірні, Господь визнає нас перед Отцем Своїм Небесним, але якщо ми зречемося Нього, то і Він зречеться нас перед Отцем Небесним (див. Мф. 10:32-33). Що означає бути вірним Богові? Це означає, незважаючи ні на що - на глузування, неприйняття з боку оточуючих - хотіти бути з Ним і виконувати Його заповіді.

По-друге - хрестоносіння. Також Господь каже, що кожен має взяти на себе хрест: «Хто не бере хреста свого і йде за Мною, той недостойний Мене» (Мф. 10:38). Хрестоносіння - це шлях сповідання та виконання волі Божої. Коли кажемо, що все має бути з Божої волі, нам також іноді здається, що це якісь абстрактні речі. А насправді все дуже просто: виконувати Божу волю означає виконувати Його заповіді. Тяжко, нелегко, але треба прагнути кожен свій крок вимірювати з тим, що говорить нам про це Господь», - сказав митрополит.

Ієрарх УПЦ пояснив, що боротьба з гріхом завжди починається з правильної, об'єктивної оцінки того, чим я є, що маю всередині. Така оцінка обов'язково призводить до покаяння та смирення.

«Коли людина налаштує себе обов'язково виконувати заповіді Божі, то зрозуміє, що це робити дуже важко та майже неможливо. І тоді, усвідомлюючи своє безсилля, свою слабкість, вона просить Бога: «Господи, допоможи! Так більше жити не хочу, але й боротися зі своїм гріхом я не маю сил. Тому пішли мені благодать Духа Свого, Яка поборе всю мою гріховність, перетворить мою душу, зцілить мою волю - і я більше не захочу цієї сладості гріховної», - пояснив владика Антоній

Він нагадав, що святі були смиренними людьми, вважали себе найгрішнішими людьми у світі. «Вони любили Бога, але навіть не сподівалися, що Господь їх помилує», - додав архієрей.

Далі владика привів випадок із житія преподобного Сисоя Великого. «Коли святий уже лежав на смертному одрі, він сяяв, але при цьому плакав. Його учні, розуміючи, що вчитель відходить до Бога, кажуть: Чому ти плачеш? Ти сяєш!». А Сисой відповів: Ви не знаєте: я ще й не починав каятися. І я боюся з таким внутрішнім станом іти до Бога». Святий, який сяяв, відчував внутрішню гріховність. Чому? Тому що він настільки очистив себе і так наблизився до Бога, що відчував навіть маленькі порошинки гріховних помислів і намагався покаятися в них», - розповів митрополит Антоній.

Владика вважає, що цей приклад говорить про те, що святість - не статичний стан, коли людина досягла б святості і сказала: «Я святий», - але постійна внутрішня робота над собою. «Якщо ж людина думає, що вона вже досягла святості, це дуже сумно, оскільки це шлях до гордині і, потім, до відчаю», - пояснив він.

Митрополит Антоній також наголосив, що святість - це не моральна досконалість. «Так, святі завжди морально досконалі, але святий - це не просто добра людина, яка добра за природою, вихованням, і, навіть не знаючи Закон Божий, виконує по совісті те, що в неї вклав Господь. Це ще не святість. Святість - це постійне прагнення поєднатися з Богом. І святість дається лише через Духа Божого. Людині, яка хоче жити у вічності з Христом Спасителем», - пояснив керуючий справами УПЦ.

«До цього кожен із нас і покликаний. І кожен повинен розуміти, що цей шлях, хоч він і тернистий і важкий, але посильний. Найголовніше - щоб правильно визначили орієнтир, щоб не приліпилися до чогось матеріального. Блаженний Августин так і пише: «Якщо Бог у людини буде на першому місці, все інше буде на своїх місцях». Святі отці також кажуть, що причина гріхопадіння полягала в тому, що Адам і Єва полюбили більше своє земне життя, матеріальний стан ніж Самого Бога», - продовжив архієрей.

«Господь закликає кожного до святості. І ми маємо всі можливості бути святими. Повинні бути завжди вдячні Богові за те, що ми є членами Православної Церкви, що є можливість зайти до храму Божого, підійти до священика і сповідатися, попросивши у Господа прощення, і в таїнстві Причастя прийняти у своє єство Плоть і Кров Сина Божого. А через це - отримати частинку Вічності, яку обов'язково досягнемо, якщо будемо прагнути до цього йти», - підсумував митрополит Антоній.