Про це розказала в інтерв’ю Liga.net фундатор проєкту Kiev Fashion Park Олена Зубкова.

За її словами, саме завдяки участі меценатів протягом десятиліття у столиці вдалось встановити близько трьох десятків артоб’єктів — це подарунок містянам і гостям від компаній, приватних осіб і відомих київських родин.

«Меценати прагнуть дарувати радість людям, знайомити їх під час прогулянок скверами, парками та вулицями Києва із сучасним українським мистецтвом. Його популяризація — наша спільна мета», — наголошує Олена Зубкова і наводить один із останніх прикладів родинного меценатства. Нещодавно у Києві з’явилась артлава «Мелодія» завдяки родині Букур, зокрема голові родини — Ігорю Букуру. Цей об’єкт має символічну історію: артлава, обкладена мішками з піском, вціліла під ворожими обстрілами у харківській майстерні автора, а тепер тішить відвідувачів столичного парку на Оболоні.

Участь інших меценатів — родини Довгих — дозволила створити у столиці цілу серію артоб’єктів у межах проєкту Kiev Fashion Park. «Представники родини Довгих підтримують наш проєкт від 2012 року — тоді завдяки їхній участі з’явилася скульптура «Ромашка» біля РАЦСу Дніпровського району столиці, — розказала про розвиток столичного стрит-арту та популяризацію модерного українського мистецтва Олена Зубкова. — Вона набула шаленої популярності — стала символом кохання для багатьох подружніх пар, а світлини з нею та пов’язування пам’ятних стрічок після церемонії одруження стали обов’язковим елементом весілля. Ця ж родина меценатів підтримала створення у парку «Вербовий гай» композиції авторства Андрія Полубока із тваринок — «Алея дитинства».

Появу інших артоб’єктів столиці в межах проєкту Kiev Fashion Park підтримували корпоративні благодійники, найбільших із яких перелічила в інтерв’ю фундатор ініціативи: скульптура «Історія кохання» та скульптурна композиція «Режисер. Спостерігач» — телеканал ІНТЕР, компанія «Люксоптика» — скульптура «Світ крізь рожеві окуляри» на Співочому полі, артоб’єкт «Тістечко» там само — подарунок місту від телеканалу 1+1, встановлення об’єкта «THE APPLE.ЯБЛУКО» на променадній частині набережної Дніпра підтримала компанія з французькими інвестиціями «Автомотів ЛТД».

Популярні новини зараз
У путіна залишилося всього два сценарії, як закінчити війну в Україні: обидва програшні для диктатора Головне за ніч: "сюрприз" від ЗСУ, передбачення смерті путіна, здорожчання автогазу та чому слід закупитися продуктами В Україні зросте ціна на картоплю, яка до останнього "тримала" планку: у чому причина Найпотужніший екстрасенс Хаял Алекперов назвав дату кінця війни в Україні: "Я не Бог, але..."
Показати ще

Засновниця проєкту Kiev Fashion Park розказала, що зараз надходить багато нових ідей для артоб’єктів. Є і меценати, які попри війну від щирого серця прагнуть робити подарунки Києву, його гостям і мешканцям: «Сьогодення дає нам безліч тем для натхнення, але з багатьох причин нині важко планувати. Однак попри все компанії та меценати цікавляться артпроєктами». На запитання про те, наскільки доречно під час війни створювати артоб’єкти, Олена Зубкова нагадала, що саме мистецтво допомагало людям у часи важких викликів, оскільки, споглядаючи прекрасне, людина може хоча б на мить відволіктися від жахів війни.

Раніше декілька родин київських меценатів допомогли захистити від обстрілів визначні столичні пам’ятки. Пам’ятники Лесі Українці і Тарасу Шевченку допомогли захистити родини Інни Кузьменко та Михайла Саськова, Антона Батіна, Мар'яни Гольдберг. Пам'ятник Івану Котляревському має захист завдяки Павлу Сидоренку, а пам’ятник Михайлу Грушевському допомогла захистити Ольга Рутковська. Пам’ятник засновникам Києва — Кию, Щеку і Хориву та сестрі їхній Либеді — має захист завдяки участі родини Довгих: роботи зі створення захисної споруди взяла на себе компанія Павла Сомова «ЕкоБуд», а матеріали надала «Альтіс-Констракшн» Олександра Глімбовського.