Користувачі Монобанку не зможуть поповнити депозит для сайту онлайн-казино Космолот. Таке рішення ухвалив Олег Гороховський після того, як знайшов застосунок у стилістиці Monobank, через який хтось залучав нових клієнтів для азартніх ігор.

Хоча цей застосунок не має відношення до самого Cosmolot, але банкір застосував санкції проти компанії та вимагає гроші для поновлення операцій. Чому співзасновник Монобанку припустився помилки - далі у матеріалі "Інформатора".

"У рамках лікувально-профілактичних заходів заблоковано оплату картками Monobank у казино "Космолот". Нашим брендом так користуватися не можна", - зазначив Гороховський. Він продемонстрував застосунок, у якому використано у рекламі дизайн та назву, подібні до логотипа Monobank.

Monoban Казино, скріншот: PlayMarket
Monoban Казино, скріншот: PlayMarket

Відновити операції через Монобанк для Cosmolot бізнесмен-ньюсмейкер Гороховський пообіцяв лише у тому випадку, якщо компанія заплатить 10 млн грн донатів на ЗСУ. Хоча справа виглядає благородною, але це більше схоже на шантаж інших бізнесменів, які чимось не сподобалися. Або на ухвалення рішення через некомпетентність чи без аналізу ситуації на емоціях.

Популярні новини зараз
Упустив Дантес і впіймав Кацурін: найвідвертіші і не зовсім чесні фото Наді Дорофєєвої Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Цибуля тепер – у подарунок: українські фермери масово позбавляються овочу Якщо дорожите субсидією – не ігноруйте: що треба робити, щоб залишитися з допомогою
Показати ще

Те, що побачив Олег Гороховський на своєму гаджеті, це застосунок, за допомогою якого різні ділки залучають нових клієнтів на сайт “Космолот”. Цей вид діяльності називається “арбітраж трафіку”. Проте застосунок не належить власникам чи співробітникам “Космолоту”.

Арбітраж - вид заробітку в інтернеті, який полягає у тому, що треті особи збирають рекламу на користь якогось бізнесу. Вони створюють рекламу, збирають через неї трафік та завдяки цьому залучають нових клієнтів на сайти чи у застосунки компаній, в інтересах яких це робиться. Арбітражник завжди купує рекламу власним коштом, ніхто не надає йому бюджет. Гроші він отримує лише за результат. Залежно від проєкту, арбітражнику платять за заявки, реєстрації або замовлення.

У даному випадку саме бізнесмен-арбітражник використав схожу на Monobank стилістику для залучення нових людей на сайт “Космолоту” та відповідно для отримання заробітку завдяки цьому. Фактично провина в інциденті на цьому арбітражнику. Якщо Монобанк і мав когось покарати, то арбітражника та автора застосунку.

“Космолоту” потрібні нові клієнти. Він платить арбітражникам за поповнення рахунку на сайті новими клієнтами (коли нові клієнти вкладуть кошти на сайті замовника). Таких арбітражників можуть бути тисячі. А як ці арбітражники залучають людей - компанія не втручається у їхню діяльність та зазвичай не знає. До речі, Монобанк теж раніше користувався послугами арбітражників для залучення клієнтів.

Тому у даному випадку забороняти платежі з карток Монобанку на рахунки “Космолот” взагалі не було ніяких підстав. До речі, на кінець 2023 року “Космолот” вже передав для Збройних Сил Україні 50 ударних дронів на 100 млн грн. І про плані припинити підтримувати ЗСУ у компанії не заявляли.

Нас цікавить реакція Національного банку України, Visa та Mastercard на вчинок співзасновника банку Олега Гороховского. Тому ми відправили до них запити про надання інформації, щоб дізнатися, наскільки правомірними вони вважають дії банку. Їхні відповіді ми також опублікуємо. Адже подібна вибірковість у застосуванні обмежень проті клієнтів спостерігається не вперше.

Позиція керівництва банку не завжди йде на користь
Як нам повідомив співзасновник медіахолдингу “Інформатор” Сергій Шишкін, він також мав проблеми з Монобанком після збору донатів на дрони для ЗСУ та закупівли їх. Чоловік зібрав донати, а Монобанк заблокував платежі на адресу компанії, яка є дилером дронів. Сергій розповідає, що у першій половини 2022 року Монобанк ввів якусь додаткову комісію у 0,5% з платежів для компанії “Флай Технолоджи”, яка займається постачанням квадрокоптерів. Через це компанія відкрила рахунок в іншому банку.

“Ми у них (“Флай Технолоджи”, - Авт.) замовили досить багато дорогих дронів з тепловізорами. Назбирали близько кількох мільйонів гривень. Першу партію я сплатив через Монобанк. А наступні платежі не доходили та поверталися. А це була дуже критична стадія війни! Деякі люди скидали по 30 гривень донатів, щоб якось допомогти фронту з останніх грошей.

Я звернувся до Монобанку, вони почали виправдовуватися, посилаючись на Нацбанк. До чого тут Нацбанк?! Через ПриватБанк нормально за все платили, а через Монобанк не виходило. Вони пізніше визнали, що в якийсь момент вирішили так “розрахуватися” з “Флай Технолоджи”.

Тоді влітку 2022 року, щоб мінімізувати комісію, мені довелося стояти у чергах та знімати кожного дня по 99 тисяч гривень готівкою, щоб розрахуватися за ці дроні. А це люди надонатили. Я витратив більше тижня, щоб ці дрони придбати. При цьому ще й була комісія за зняття готівки. Це замість того, щоб все зробити миттєво в один клік. А зараз щось схоже: за принципом “нагороджують непричетних та карають невинуватих”, - розповідає Сергій Шишкін.

Така практика говорить про те, що банк може не проводити платежі вибірково тим, хто чомусь не подобається керівництву. Це неправильно. При цьому банк не є регулюючим або каральним органом. А ми чекаємо, як розцінять таку політику банку по відношенню до бізнесу в НБУ та у Mastercard і Visa.