Про це йдеться у матеріалі Українського дощу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗокрема, планується повернути складання НМТ (історія України, українська мова та математика – як обов’язкові предмети)та ЗНО при вступі до мистецьких закладів вищої освіти. Саме такі нові правила чекають абітурієнтів, які планують стати професійними музикантами, акторами, режисерами і співаками.
Подібне українське ноу-хау для мистецької освіти не має аналогів у світі, бо у системі освіти творчих вишів Європи і США єдиною формою вступу на мистецькі факультети є лише творчий конкурс.
Нагадаємо, що з введенням правового режиму воєнного стану в Україні, урядом у 2022-2023 роках було відмінено НМТ й ЗНО при вступі до музичних закладів освіти, що втримало митців в Україні, гарантуючи їм конституційне право на здобуття вищої освіти.
Та цього року така ініціатива скасована, а нововведення МОНу викликало протест і обурення серед викладацької спільноти та в мистецьких колах.
Закликаючи до діалогу, та з проханням захисту й підтримки мистецької освіти, до Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної ради України та Міністра освіти і науки України звернулися митці, Герої України, шановні особистості та лідери громадської думки, які своїм ім’ям сформували статус національної культури та світового визнання.
«Чи потрібна математика актору, оперному співаку чи диригенту, як к ви думаєте? Ми вчимо в консерваторіях рахувати чи співати? Я вбачаю в цих нововведеннях руйнівну силу, яка призведе до того, о талановита молодь поїде з України і буде обирати європейські заклади освіти з простими і зрозумілими вимогами до студента, а не український виш такого ж профілю»- коментує новину Голова Ради молодих вчених Богдан Румянцев
«Подібної практики нема ніде в світі. Хочеться з’ясувати: це якесь непорозуміння чи свідоме знищення мистецької освіти? Наразі, ми шукаємо діалогу з міністерством освіти і прагнемо справедливих умов для нашого творчого студентства» - додає він
Студент 3 курсу музичної Академії також поділився своїми роздумами щодо введення математики та інших точних наук в мистецьку освіту:
«Кожна людина має право здобувати ту освіту, яку вона хоче, яка буде у майбутньому годувати її та її родину. Математика - це важливий предмет, який потребує певного рівня вивчення. У ситуації з музикантами це зовсім інша історія. Мало хто знає, що музиканту в середньому на вивчення програми, яка складається хоча б з 3-х творів потрібно не менше місяця, тому він займається у середньому від 5 годин на день. Крім виконавського екзамену при вступі вимагається здати предмети з сольфеджіо, гармонії та історії музики, які є ключовими у музичній освіті.Виходячи з цього, коли людина витрачає половину свого життя на досягнення своєї мистецької цілі та мрії, стає дуже прикро усвідомлювати те, що не дуже важливий предмет при вступі може зіграти ключову роль.»