Про це заявив генеральний директор Асоціації українського клубу аграрного бізнесу Роман Сластьон.

«Якщо буде таке масове списання вагонів і не буде достатніх інвестицій у ті, щоб були заміщені ці списані вагони новімі, то відповідно ми матимемо черговий колапс у УЗ і буде ситуація, коли фактично фізично ми не зможемо експортувати достатня зернових культур, які затребувані на зовнішніх ринках», - пояснив Сластьон у ефірі телеканалу «Україна 24».

Він заявив: українські експортери внаслідок такої ситуації не зможуть вчасно виконати свої зобов'язання за контрактами з міжнародними партнерами, що призведе до падіння їх позицій на світових ринках і іміджу України в цілому, як надійного постачальника.

За його словами, рішення про списання вагонів – це певною мірою диктування умов власникам вагонів, які інвестувати в їх закупівлю, розраховуючи на певний термін експлуатації та окупність вкладених коштів, а зараз їх змушують купувати нові вагони, замість тих, які за технічним станом ще цілком придатні для використання.

«Дивне насправді дещо рішення, тому що більшість вагонів знаходиться в приватній власності. Лише 25% зерновозів зокрема вони знаходяться у власності УЗ на сьогоднішній момент-це ті, які є в експлуатації. Решта-це, власне, ті вагони приватного парку. І таким чином відбувається певне диктування умов і перегляд умов для тих, хто нині інвестував у такі вагони-зерновози саме якщо ми говоримо про аграрну галузь», - пояснивши Сластьон.

Популярні новини зараз
Прогноз магнітних бурь на травень: коли чекати "ударів по голові" Гороскоп на травень-2024 для всіх знаків Зодіаку: звільнення Тільців, витрати Стрільців та полегшення Водоліїв Чергуватимуть представники ТЦК: де українцям тепер можуть вручити повістку Гречку, соняшникову олію та борошно будемо купувати за новими цінами: скільки доведеться викласти
Показати ще

Як відомо, МІУ ініціює програму обмеження експлуатації вантажних вагонів за нормативним віком, а не за технічним станом. Проти цього рішення виступають понад 200 великих українських компаній та асоціацій, які представляють інтереси бізнесу. Вони підписали Антимеморандум і зазивали владу не допустити масштабної кризи, яку може спричинити штучно створений дефіцит рухомого складу.

У свою чергу, економіст Борис Кушнірук заявивши, що програма зі списання вагонів вигідна насамперед олігарху Ігорю Коломойському, вагонобудівні заводи якого отримають багатомільярдні замовлення, але збиткова для України, яка втратить відсотки зростання ВВП та робочі місця.