"Смотрящий" за будівництвом у Києві Денис Комарницький поставив виконавцем для" освоєння " бюджетних коштів на будівництво та ремонті доріг у Києві нинішнього директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслана Кандибора. Останній тягне на всі великі проекти столиці турецьку компанію з корупційною репутацією "Онур".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяУ 2022 році в Києві розпочнеться капітальний ремонт Хрещатика, який проведе сумнозвісна в Україні турецька компанія "Онур Конструкціон Інтернешнл". Наприкінці минулого року КК "Київавтодор" підписала договір з "Онур" на суму 739,5 мільйона гривень. Але, щоб тендер на ремонт головної вулиці столиці виграла турецька компанія, зацікавленими особами була проведена ціла спецоперація, повідомляє "
Розстановка подільників
Після реформи децентралізації в Україні підтримки центральної влади вже недостатньо, тому Комарницький швидко зметикував, що йому необхідно розставити своїх людей безпосередньо в КМДА. При цьому головною мішенню став Олександр Густелєв-екс-гендиректор КК "Київавтодор" і сьогодні вже екс-заступник голови КМДА.
Густелєв подав у відставку в листопаді 2021 року. Формальна причина-затягування термінів будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Але, як кажуть, Густелєв якраз почав не в міру завзято цікавитися, яким чином витрачаються і випаровуються бюджетні гроші.
Трохи раніше, 1 вересня 2021 року, директором Департаменту транспортної інфраструктури КМДА (з випробувальним терміном у два місяці) був призначений Руслан Кандибор. Раніше маловідомий у столиці колишній Львівський чиновник Кандибор став " популярний "у 2018 році після того, як тодішній голова Львівської ОДА Олег Синютка запропонував Руслану Васильовичу"піти і застрелитися".
Причиною гніву очільника області став звіт Кандибора про ліквідацію ям всього на 37 з 8 тисяч кілометрів доріг у Львівській області. Крім того, Синютка нагадав, що Кандибор повідомив про встановлення відбійників на дорогах області за дорученням ще від 3 грудня 2016 року. При цьому голова ОДА особисто упевнився, що ніяких відбійників на дорогах немає.
Також в анамнезі Кандибора підозра в службовій недбалості і списанні коштів на будівництво доріг – тоді розслідування вела прокуратура Києва, так як перевіряли, крім Львівського, ще 15 облавтодорів. Справа в тому, що, завдяки штучно створеній заборгованості, підрядні організації в подальшому через суд стягнули зі Служби автомобільних доріг інфляційні втрати і 3% річних на суму понад 4 мільйони гривень.
Питання, Як людина з таким "чудовим" послужним списком міг виграти "найчесніший" конкурс на заміщення відповідальної посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, і залишився без відповіді, якби не наступні події. Адже в Києві Руслан Васильович почав оперувати вже не мільйонами, а мільярдними бюджетними сумами.
Група підтримки Кандыбора
Член " молодої команди "скандального екс-мера Києва Леоніда Черновецького і колишній співголова його фракції в Київраді VI скликання Денис Комарницький вважається" смотрящим " за всім столичним будівництвом і не тільки. Незважаючи на те, що за ним тягнеться довгий шлейф кримінальних справ і судових рішень, молодий чоловік зумів якось домовитися з новою владою країни і в останні роки розгорнув у Києві бурхливу діяльність.
Ось лише два характерних епізоду. За словами нардепа Олександра Дубинського, влітку 2020 року він подав заяву на ім'я директора НАБУ з фактами, що доводять відмивання Комарницьким кількох мільярдів гривень на підрядах з будівництва Подільського-Воскресенського мосту через свої компанії – ТОВ "ЕКО-Буд-трейд" і ПП "ЕКСПРЕС-к". Тоді ж журналіст Євген Куксін опублікував на своєму YouTube-каналі інформацію про те, що зі столичного бюджету компанія "Еко-Буд-Трейд" отримала понад мільярд гривень на будівництво ділянки Окружної дороги довжиною менше двох кілометрів. При цьому якість виконаних робіт на таку величезну суму, м'яко кажучи, не вразило. Не минуло й місяця з моменту урочистого відкриття Окружної, а на новенькому асфальті вже видно розбиті деформаційні шви і ями.
Турецьке бізнес-диво
"Онур" з'явився в Україні в середині 2000-х років, а вже в 2006-му Генпрокуратура порушила проти компанії кримінальну справу. Так, "Онур" перерахував півмільйона двом фірмам за щебінь, який фізично не був поставлений на ремонт траси Київ-Одеса. Прокуратура три роки вела справу про крадіжку державних коштів, але в результаті все зійшло нанівець.
Група компаній "Онур", до якої входять ТОВ" Онур Конструкціон Інтернешнл "та українське представництво" Онур Таахут Ташімаджілік Ішаат Тіджарет ве Санаї Анонім Ширкеті "сьогодні входить до трійки найбільших підрядників"Укравтодору". Так, з 2017 року по квітень 2020 року, за даними системи ProZorro, "Онур Конструкціон" виграв тендери на загальну суму на суму 20,23 мільярда гривень, а "Онур Таахут" – на 17,39 мільярда гривень.
За даними ресурсу "Наші гроші", досі компанія не гребує займатися схемами зі щебенем. Так, " Онур Конструкціон "закуповує цю сировину не у кар'єрів, а у своєї ж компанії" Онур Таахут " за ціною від 700 до 1300 грн за тонну. При цьому сам "Онур Таахут" закуповує Щебінь у кар'єрів по 200-450 гривень за тонну.
Очевидно, компанія "Онур" міцно пов'язана з нинішньою українською владою. На це вказують численні епізоди її бурхливої діяльності. Так, навесні 2019 року Полтавська поліція заарештувала підозрюваних у незаконному відчуженні родючого шару ґрунту площею 5,88 га, який використовувався "Онуром" під час ремонту дороги Київ-Харків-Довжанський. Правоохоронці повідомили про збитки державі на суму 243,73 мільйона гривень. Але, вже в червні ДБР порушило справу у відповідь проти співробітників поліції за" незаконне затримання "працівників"Онура".
За інформацією "Наших грошей", компанія" Онур " є фігурантів десятків кримінальних проваджень щодо привласнення та розкрадання коштів, у тому числі, шляхом завищення вартості виконаних робіт та економії на асфальтобетоні, з надання неправдивих даних на тендер, з підробки документів, щодо зловживання владою посадовими особами, щодо самовільного видобутку піску, води тощо.
І ось компанія з такою репутацією, з легкої руки Кандибори, в кінці минулого року отримує відразу ж два великих підряди-реконструкція Хрещатика і частини вулиці Стеценка - від проспекту Палладіна до площі Валерія Марченка. Відремонтувати збираються менше 4 кілометрів вулиці, але роботи планують проводити протягом 7 років майже за 2,5 мільярда гривень.
Оскільки власне будівництвом, як показують десятки кримінальних справ, "Онур" займатися не збирається, зосередившись на "розпилі" бюджетних коштів, то і якість робіт буде відповідна (на фото).
Здається, що саме так виглядатиме "оновлений" Хрещатик після робіт "Онура". Хто в такому випадку понесе відповідальність, здогадатися не складно. Це буде не Комарницький, який не має ніякої офіційної посади в столичній адміністрації, і не Кандибор, який розплатиться максимум кріслом директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, і навіть не "Онур" – однією кримінальною справою більше, подумаєш.
Але, головне питання-невже ось такий Хрещатик потрібен киянам? Хочеться нагадати, що за найактивнішої підтримки столичних жителів у місті за останні 20 років відбулося вже дві революції. І в разі занадто бурхливої діяльності Кандибора і наближених до них компаній, через які розкрадаються гроші платників податків, нескладно спрогнозувати масові акції протесту. І не тільки під будівлею КМДА.