Десятиліття хаосу і безладу, як назвали нинішнє десятиліття аналітики «Дойче Банку» твердо і безповоротно вступає в свої права. І підсумки останнього форуму в Давосі яскраве тому підтвердження. Сказано і написано про цей форум багато.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це в своєму блозі на YouTube розповідає політолог Руслан Бізяєв.
«Економіст Мілтон Фрідман вважав, що у бізнесу одна задача - максимізувати прибуток. У 1970-ті роки Клаус Шваб запропонував нову концепцію - капіталізм стейкхолдерів, тобто всіх зацікавлених учасників. Його підтримали Рассел Акофф і Едвард Фрімен, але компанії продовжували діяти за принципом «кожен сам за себе», - розповів Бізяєв.
За його словами, через 50 років, в 2020 році, Клаус Шваб дуже вчасно нагадав про свою теорію про те, що бізнес - це не просто економічна одиниця. Це соціальний організм. Він повинен допомагати суспільству розвиватися.
«І на Всесвітньому економічному форумі в Давосі (засновником якого він є) до Швабу прислухалися. Капіталізм в інтересах усіх зацікавлених сторін розглядає приватні корпорації як довірених керівників, що діють на благо суспільства. Компанії тепер сприймаються як соціальні одиниці. Бізнес повинен враховувати інтереси всіх стейкхолдерів: вкладатися в співробітників, бути чесним з постачальниками, захищати навколишнє середовище і створювати цінності для акціонерів», - продовжує Бізяєв.
Хто ж такі ці зацікавлені особи, задається питанням політолог. Адже, якщо раніше потрібно було піклуватися тільки про відносини між акціонерами і менеджментом компанії, то зараз навколо бізнесу утворилася ціла група важливих учасників.
«Спільнота стейкхолдерів не обмежується клієнтами або постачальниками, в неї входять і різні соціальні групи. Питання, пов'язані з екологією, благодійністю встають в один ряд з важливістю отримання прибутку», - додає Бізяєв.
Руслан Бізяєв робить висновок, що бізнес не може бути успішним без клієнтів, тому зосередитися тільки на отриманні прибутку не вийде. Важливо думати і про інтереси суспільства, інакше лояльність до компанії знизиться.
«У сьогоднішньому світі важливі відкритість, правильна комунікація з суспільством, ясне і чітке позиціонування. Репутація є одним з найважливіших, наріжних каменів ведення бізнесу-вважають прихильники теорії Клауса Шваба», - стверджує політолог.
Як не крути, на думку Бізяєва, один з найважливіших кроків у стратегії компанії - виявлення очікувань і оцінка ступеня їх реалізації для ключових зацікавлених сторін.
«Бізнесу тепер потрібно догодити всім: бути екологічним, чесним, відкритим і справедливим», - резюмує він.
Нагадаємо, раніше Знай.ua повідомляв, що Руслан Бізяєв заявив, що європейці готуються захищати свою фінансову систему.
Також Руслан Бізяєв спрогнозував страшне майбутнє України.