«Я обурююсь, коли чую, що «Мотор Січ» - лідер світового будівництва авіадвигунів». З такою заявою виступив у програмі «Романенко. Бесіди» вітчизняний експерт авіаційної галузі, інженер-конструктор Сергій Корж.

«По чому лідер? По обсягам? За рівнем технічного розвитку? Ні. Є трійка-четвірка лідерів, ми їх знаємо. В порівнянні з ними рівень українських двигунів відстає. Лідер колись був у Радянському Союзі», - констатує він.

Що стосується обсягів, то навіть військово-транспортних вертольотів МІ-8 у Китаї не більше 500, продовжує він. Це значить, щороку треба ремонтувати 100 – 200 двигунів. Але це не ті обсяги, які свідчитимуть про розвиток.

Він пояснює: «Цивільна техніка – це, в основному, масові літаки типу Боїнг-737, А-320 та інші. Але там зовсім інші двигуни! Це не той клас двигунів, які «Мотор Січ» виробляє. Вона робить двигуни Д-436 попереднього покоління, з яким літають на Заході. Йти в Китай із цими двигунами теоретично можна. Але вони вимагають великих маркетингових спроб спільно з ДП «Антонов». Для цього потрібно зробити хороший продукт».

Аналізуючи ринок Китаю, Корж зазначає: там, можливо, більша потреба у вертольотах. Але китайські виробники підійшли до питання з урахуванням сучасних реалій.

Популярні новини зараз
Соціальні виплати хочуть припинити: у чому причина Пенсію піднімуть на 1500 грн: кому пощастить Сніг, мінусова температура та сильний вітер: синоптикиня розповіла, чи буде рання зима восени 2024 року Пенсіонери з картками ПриватБанку можуть залишитись без грошей: у чому проблема
Показати ще

«Китай, наприклад, по ліцензії з «Єврокоптером» локалізував у себе європейський вертоліт. З французьким «Сафраном» локалізували й сертифікували двигун. Китайці йдуть цивілізованим шляхом, заповнюючи свій ринок», - підкреслює він.

Звісно, можливості для українського підприємства там є, але не надто широкі.

«Коли ми говоримо про ринки, то треба насамперед, думати про обсяги. «Найсмачнішою» частиною ринку є цивільна техніка, тому що люди літають. І в Китаї, і в Індії ці ринки зростають», - пояснює Сергій Корж.

Індія відрізняється від Китаю: там відстані трохи коротші і вища щільність населення. Експерт прогнозує, що там буде велика потреба в регіональних літаках. Відтак є чудова теоретична можливість для альянсу між запорізькими виробниками двигунів і тим же «Антоновим». Але тільки з продуктом типу Ан-158, й іншої якості.

Нагадаємо, Бізяєв розповів про останні досягнення в освоєнні космосу.

Раніше Знай.ua повідомляв, що над Землею помітили космічний ураган з плазми: вчені досліджують можливі наслідки.

Читайте також: Британія показала зуби і намагається позиціонувати себе як одного з лідерів у старій Європі, - Бізяєв.