«Укрзалізниця» не може залишатися у статусі чисто економічного суб’єкта, що розраховує лише на прибутки. З іншого боку – перспектива держпідприємству бути тягарем для України теж не позитивна. Де шукати вихід із цієї ситуації, розповів Тарас Загородній, політолог, економічний експерт, керуючий партнер Національної антикризової групи, у програмі «Що далі?» на каналі «Знай24».
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗагородній переконаний, що приватизувати «Укрзалізницю» не можна в жодному разі, адже вигоди з цього не отримає ніхто. Принагідно він згадує випадок приватизації залізниці у Великобританії. Це призвело до негативних наслідків: скорочення інвестиційних програм, пасажирських маршрутів, збільшення кількості аварій. Щодо останнього, то це була проблема не самої приватної компанії, а уряду. «Компанії говорили: хлопці, розширюйте маршрути. Компанія відповідала: давайте дотації», - розповідає політолог.
На його думку, це підприємство планово збиткове і приватизувати його немає жодного сенсу, особливо у воєнні часи. Залізницею справді можна швидко перекидати війська у потрібні точки, натомість альтернативи цьому транспорту часто немає.
«Наші західні товариші розповідають казки про те, що держава - поганий власник», - підкреслює експерт. Натомість він дотримується іншої думки і вважає, що «Укрзалізниця» потребує контролю з боку держави. Протилежні заяви Загородній пояснює корисливістю: «Приватизувавши природну монополію, можна постійно качати гроші з бюджету».
Він розповідає, що керівництво «Укрзалізниці» вже достатньо просіяли і це було правильне рішення. Далі справа йде за визначенням політичного курсу. «Потрібно нагадати, що Україна - не чиясь колонія, і у неї є свій національний інтерес», - підкреслює політолог.
Нагадуємо, Загородній заявив, що «Нафтогаз» зловживає своїм становищем монополії.
Раніше Знай.uа повідомляв про те, що Загородній назвав реальну ціну газу.